به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، افزایش قیمت نفت در روز جمعه هم ادامه داشته و این کالا در آستانه دومین هفته پیاپی افزایش قیمت به خاطر بالا رفتن ترس از گسترش درگیری رژیم صهیونیستی و غزه در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت در یکی از بزرگترین منطقه تولید کننده دنیا قرار دارد. […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، افزایش قیمت نفت در روز جمعه هم ادامه داشته و این کالا در آستانه دومین هفته پیاپی افزایش قیمت به خاطر بالا رفتن ترس از گسترش درگیری رژیم صهیونیستی و غزه در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت در یکی از بزرگترین منطقه تولید کننده دنیا قرار دارد.

به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۷ سنت معادل ۰.۹۴ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۲۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۱۳ سنت معادل ۱.۲۶ درصد افزایش ۹۰ دلار و ۵۰ سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی در آستانه دومین افزایش قیمت هفتگی قرار دارند. بمباران بیمارستان غزه و احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی ترس از گسترش درگیری در خاورمیانه را افزایش داده است.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت نفت آمریکا به اوج ۹۵ دلار و ۳ سنتی که در اواخر سپتامبر رسیده بود نزدیک می‌شود.
پیش‌بینی کمبود نفت در بازار در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به دنبال تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه و همچنین پایین آمدن ذخایر نفتی مخصوصاً در آمریکا از قیمت نفت حمایت کرده است.
وزارت انرژی آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد واشنگتن به دنبال خرید ۶ میلیون بشکه نفت خام برای تحویل به ذخایر استراتژیک نفتی خود در ماه دسامبر و ژانویه سال آینده است.
از طرف دیگر، برداشته شدن موقت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا به عنوان یکی از اعضای اوپک احتمالاً تغییری در سیاست تولید سایر اعضای ائتلاف اوپک پلاس ایجاد نمی‌کند. طبق گفته منابع اوپک پلاس، افزایش تولید این گروه تدریجی خواهد بود.
بنابراین طبق نظر تحلیلگران دورنمای افزایش تولید و صادرات نفت ونزوئلا نگرانی در مورد اختلال عرضه نفت در خاورمیانه را از بین نمی برد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]