به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن اسلامی با اشاره به ثبت نام ۷ هزار و ۸۵۶ داوطلب در روز پایانی ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهلت ثبت نام ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید و ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند. […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن اسلامی با اشاره به ثبت نام ۷ هزار و ۸۵۶ داوطلب در روز پایانی ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهلت ثبت نام ساعت ۱۸ امروز به پایان رسید و ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: ۸۸ درصد داوطلبان مرد و ۱۲ درصد خانم هستند. ۲۳ درصد داوطلبان سابقه ایثارگری  و ۲ درصد سابقه نمایندگی در دوره های نهم، دهم و یازدهم دارند.

اسلامی افزود: ۲۸ درصد داوطلبان در بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۷ درصد در بازه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۶ درصد در بازه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و و ۹ درصد در بازه سنی ۶۰ تا ۷۵ سال هستند. بیشترین داوطلبان از استان های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: از ۲۷ مهر بررسی سوابق داوطلبان از مراجع پنج گانه شروع شده و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و پس از ارسال مدارک به وزارت کشور، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی در فاصله روزهای ۴ تا ۱۸ آبان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۲۱۸ هیات اجرایی اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]