به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت طلا بامداد دوشنبه با کاهش ۵.۳ درصدی یک اونس طلا به ۲۰۰۰ دلار و ۳۰ سنت کاهش یافت. در ساعت ۸:۳۹ صبح به وقت شرقی، طلای آمریکا با ۰.۲۶ درصد کاهش به دلار و ۳۰ سنت ۲۰۰۱ رسید. این کاهش پس از آن صورت گرفت که […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قیمت طلا بامداد دوشنبه با کاهش ۵.۳ درصدی یک اونس طلا به ۲۰۰۰ دلار و ۳۰ سنت کاهش یافت. در ساعت ۸:۳۹ صبح به وقت شرقی، طلای آمریکا با ۰.۲۶ درصد کاهش به دلار و ۳۰ سنت ۲۰۰۱ رسید.

این کاهش پس از آن صورت گرفت که قیمت طلا برای اولین بار از اواسط ماه مه در روز جمعه از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار گذشت و به ۲۰۰۹ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس رسید. سرمایه گذاران به دلیل نگرانی در مورد پیامدهای اقتصادی جهانی ناشی از درگیری در خاورمیانه به دنبال شمش های امن بودند.

فدرال رزرو در این هفته نشستی را برگزار می کند که بازارها از نزدیک تحت نظر خواهند بود و انتظار هیچ تغییری در نرخ بهره را ندارند اما به دنبال نظرات جروم پاول هستند. در همین حال، هزینه های مصرف کننده ایالات متحده در ماه سپتامبر افزایش یافت، اما تورم ماهانه ضعیف باقی ماند. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، انتظار دارند نرخ تورم در سال آینده بالاتر از حد انتظار باشد، که نشان می دهد نرخ بهره برای مدت طولانی تری پایین خواهد ماند.

نرخ بهره بالاتر بر جذابیت طلا به دلیل ماهیت غیر بازدهی آن تاثیر می گذارد. در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۲۳.۱۵ دلار، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش به ۹۰۱.۳۵ دلار و پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۲۴.۴۸ دلار رسید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]