تربیت متخصص برای اقتصاد و صنعت از رسالت های اصلی دانشگاه است
تربیت متخصص برای اقتصاد و صنعت از رسالت های اصلی دانشگاه است

ایده های خلاق زمانی که با خلوص نیت و شور جوانی ترکیب شوند به نتایج خوبی می رسند. کسانی که در کنار تلاش های اقتصادی ، آموزشی و فرهنگی نیم نگاهی به مدیریت نیز دارند الگوی مناسبی برای نسل امروز هستند.گفتگویی با یکی از هفت مدیر برتر کشوری در حاشیه ی همایش رهبران و مدیران طلایی کسب و کار یعنی دکتر مهدی عبدالوند انجام گرفت.

حضور جوانان در عرصه های مختلف برگ برنده ی کشور است. جوانانی که با طلوع انقلاب اسلامی در روند ساخت ایران نقش بسزایی داشتند. دکتر مهدی عبدالوند که مدرس دانشگاه و مراکز آموزش عالی تهران است نزدیک به دو دهه غرق در فعالیت های علمی و عملی است پیرامون شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه مدیریت سیاسی گفت :” جوانان ایران با نگاهی ژرف به تجارب بزرگترها  همواره راه های روشنی برای رسیدن به اهداف می سازند. در بزنگاه های سیاسی کشور این جوانان هستند که راهگشا بودند. آنها با تکیه بر علم روز و همچنین مدل های صحیح حکم رانی همواره در این عرصه حرفهایی برای گفتن دارند. بنده زمان زیادی در هفته را با دانشجویان سپری می کنم و به طور متداول با جوانان اقشار مختلف دیدار دارم و طرح های پژوهشی آنها را مطالعه می کنم و به عنوان یک مدرس سعی می کنم به روز ترین اطلاعات را در اختیار آنها بگذارم. ”
این دانش آموخته ی دکتری مهندسی الکترونیک گرایش لیزر در ادامه ی سخنان خود با اشاره به پوستر معروف تبلیغاتی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:” آن کار ارزشمند شاید حاصل تلفیق تجربه و شور جوانان متخصص بود. پوستری که بدون تکلف و شعار برای نیل اهداف مردم طراحی شد و مورد استقبال قرار گرفت. حتی با این پوستر شوخی های فراوانی شد اما شیرین بود و نشان از بلوغ سیاسی – تبلیغاتی مردم در واکنش های آنها داشت.خوشحالم که با این فعالیت اسم زادگاهم بیشتر مطرح شد؛ جمله ی من امانت ۵۰ ساله را به تو می سپارم و همیشه خدا را مد نظرت داشته باش و همیشه خاک پای مردم باش نصیحت پدرانه ی یک سیاستمدار بود که حتی این روزها نیز برای مردم دلچسب است. ”
دکتر مهدی عبدالوند که خود جز دانشجویان برتر کشور بوده و اکنون به تربیت دانشجویان متخصص زیادی در حوزه الکترونیک و مهندسی پزشکی همت گماشته،در ادامه سخنان خود به این معنی اشاره کرد:” تربیت متخصص در ایران یکی از بزرگترین رسالت های ما است. باید تلاش کنیم و با تمام وجود لذت آموختن را در وجود جوانان نهادینه کنیم. بنده در خانواده ای فرهنگی بزرگ شدم که پدر بزرگوار حاج غلامرضا عبدالوند به عنوان معلمی کم نظیر سعی در آموختن بهترین ها به فرزندان این مملکت داشت و بنده نیز از ایشان الگو گرفتم ”
کاپیتان مهدی عبدالوند که در کنار تمام فعالیت های اقتصادی،فرهنگی ، سیاسی، آموزشی و ورزشی خود دوره خلبانی را با موفقیت پشت سر گذاشته چند قدم به صحنه ی پرحرارت پارلمانی کشور پیرامون منطقه ی زادگاه خود گفت” دورود قطب صنعتی لرستان است و از برکت کارخانه سیمان پنج کارخانه در کشور ساخته شده است ولی متاسفانه این کارخانه در حال نابودی است .این شهر در صنایع نظامی جایگاه بلندی در کشور پیدا کرده بود که بسیاری از ادوات زرهی و لاستیک هواپیما در دورود لرستان ساخته می شد اما شوربختانه شنیدم که ۱۵ واحد کوچک و جانبی این مجتمع بزرگ صنایع دفاع تعطیل شده است”
این مدرس دانشگاه در مورد آسیب شناسی منطقه گفت: خدمت به این مردم اصیل و ریشه دار هم افتخار است و دینی بر گردن بنده. نمی دانم مشکل کجاست که با وجود جمعیت عظیم بیکار جوانان لرستانی درصد زیادی از صنایع این استان نیمه کاره رها شده است. دغدغه ساختن دورود و ازنا را در بستر پژوهش و بررسی کردم. پروژه های صنعتی ، تولیدی و اقتصادی نزدیک به دو دهه است که معطل مانده و بیشتر سرمایه گذاران بخش های مختلف حتی در منطقه ویژه اقتصادی دورود و ازنا پروژه ها را به پایان نبرده اند! به فضل پروردگار و تلاش مسئولان و انتخاب شایسته ی مردم در انتخابات پیش رو تمام مشکلات قابل حل است.”
این مدرس دانشگاه که در زمینه علمی پژوهش های مدونی پیرامون مباحث فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی دارد در پایان سخنان خود با گله از رفتار برخی کمپین های انتخاباتی که با ارائه وعده های غذایی و پول فضای پاک انتخابات در جمهوری اسلامی را از مسیر خود خارج کرده اند گفت:” توهین به شعور مردم فعالیت مناسبی نیست بنده برخی رفتارهای بعضی نامزدها را در اغوای مردم صحیح نمی دانم. مردم اصیل و نجیب زاده ی زادگاهم و نیز تمام کشور ، ارزشمندتر از این رفتارها هستند. مردم خردمند ایران خود سفره داران حقیقی را می شناسند. مردم بدون شک به برنامه ها و فعالیت ها و سوابق کاندیداها دقت می کنند و نسل جوان کاملا بیدار است.”
این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]