در رویداد “اینوونت ایران” مطرح شد
در رویداد “اینوونت ایران” مطرح شد
در کنار قوانین دست و پاگیر، مهارت کم مدیران استارتاپی از دلایل اصلی شکست استارتاپ‌هاست.
فهرست خبر اقتصادی در رویداد "اینوونت ایران" مطرح شد

رویداد اینوونت ایران با همکاری چندین مجموعه استارتاپی و بین‌المللی ازجمله مجموعه Research Innovation Teams – RIT در زمینه فرصت‌ها و چالش‌های فضای استارتاپی ایران با محوریت نوآوری‌های هوش مصنوعی در روز پنج‌شنبه مورخ ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در سالن کوشک باغ هنر برگزار گردید.

در این رویداد، سه پنل با حضور فعالان و کارشناسان حوزه استارتاپی رضا حسامی‌فرد، محمدرضا سبحان، مسعود شفقی، میثم زرگرپور، محمدرضا نظری، رضا نورمحمدی و پوریا محرابی اجرا شد.

کارشناسان این رویداد در پنل اول درباره فرصت‌ها و چالش‌های فضای استارتاپی ایران، در پنل دوم درباره مراحل و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استارتاپی و در پنل سوم درباره افق‌های هوش مصنوعی و فرصت‌های آن در فضای کسب و کار و استارتاپی ایران به سخنرانی پرداختند.

پنل گفتگوی اول رویداد اینوونت ایران با موضوع استارتاپ‌ها با حضور متخصصان خبره‌ و حرفه‌ای، جناب آقای مسعود شفقی، مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیک فدراسیون بین‌المللی مخترعین در ژنو سوئیس، جناب آقای رضا حسامی فر، مدیرعامل اجرایی شرکت گهواره و جناب آقای محمدرضا سبحان، مدیرعامل باشگاه کارآفرینی تیوان، برگزار گردید

به گفته سخنرانان مهترین علتی که افراد نمی توانند در این حوزه کار را پیش ببرند مسئله مهارت کم فاندرها و کوفاندرها است. فاندرها آموزش کافی فرآیند مهارت توسعه فردی را ندیده اند و اگر تغییری در این حوزه به وجود بیایند، این ایده پردازان نمی توانند همگان با آن تغییر، تغییری در خود به وجود بیاورند.

RIT فضایی برای تبدیل ایده به محصول

RIT فضایی برای تبدیل ایده به محصول

بر اساس این گزارش مسعود شفقی در خصوص معضل قوانین این حوزه گفت: همه اشراف به این موضوع داریم که قوانین این حوزه در کشور ما دست و پاگیر بوده و رسیدن به هدف را برای فعالان این حوزه بسیار طولانی می کند. از طرفی در فرهنگ ایرانی و در جامعه ایران بر روی استارتاپها سرمایه گذاری آنچنانی صورت نمی گیرد زیرا وقتی مثلا سود بانکی براحتی می تواند درامدزا باشد دیگر کسی علاقه ای به سرمایه گذاری در حوزه استارتاپی نشان نخواهد داد. مگر اینکه مانند ما افرادی عاشق حوزه تکنولوژی باشند که بخواهند در حوزه های مختلف آن ورود کنند.

شفقی در خصوص فعالیت در RIT می گوید: RIT سه سال است راه اندازی شده و بنده مدت ۵ ماه است که مدیر پروژه هستم.

وی با بیان اینکه RIT تا کنون ۴۲۰ پروژه موفق در ایران داشته است گفت: دفاتر RIT در تهران، ونکور، ژنو سوییس و دبی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مخترع جوان کار RIT آماده کردن فضایی برای اساتید دانشگاه، دانشجوها، صاحبان ایده و مخترعان است که بتوانند ایده هایشان را به ظهور برسانند. زیرا بسیاری از افراد نمی توانند هزینه کنند و یا دانش فنی کافی برای به محصول تبدیل کردن ایده شان ندارند.

مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی استراتژیکIFIA در ادامه بیان کرد: RIT نزدیک به ۲ هزار متر مربع فضای کارگاهی با حدود ۱۸ نفر تیم مدیریتی دارد؛ ۷۰۰ نفر در ایران با RIT در زمینه های مختلفی از جمله: دندانپزشکی، طلا و جواهر، مکانیک، الکترونیک و… مشغول به فعالیت هستند که اکثرا در کمتر از سه ماه از ایده به محصول می رسند. کار ما به نوعی چرخه تولید است و در حال آموزش افراد هستیم؛ از طرفی ظرفیت تولید ما ۷۰۰ پروژه در سال بیشتر نیست و فعلا احتیاجی به تبلیغات و پرزنت نداریم مگر اینکه ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

به گفته شفقی RIT در حال حاضر با حدود ۱۵ پروژه خارج از کشور از جمله: قزاقستان، امارات، کره جنوبی، چک و سایر کشورها در تعامل هستیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]