جزئیات مهم از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه/پرداخت حقوق روزانه ۲۵۰ تومان برای بازنشستگان
جزئیات مهم از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه/پرداخت حقوق روزانه ۲۵۰ تومان برای بازنشستگان

یک کارشناس اقتصادی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان زمانی ارزش دارد که حقوق ٨ میلیون تومانی در این اوضاع اقتصادی نابسامان به ٢٠ میلیون تومان تبدیل شود.

به گزارش نبض بازار، بازنشستگی فرآیندی است که در آن فرد از فعالیت‌های حرفه‌ای خود دست می‌کشد. این مرحله می‌تواند به صورت کامل یا نیمه‌وقت باشد، که در این صورت فرد با کاهش ساعات کاری یا حجم کار به تدریج از شغل خود فاصله می‌گیرد. بازنشستگی معمولاً به دلیل سالخوردگی، مشکلات جسمی یا تندرستی صورت می‌گیرد.
محمدصادق مشایخ کارشناس اقتصادی در گفتگو با نبض بازار ضمن ابراز تاسف نسبت به دریافتی برخی از بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: باور کردنی نیست که در حال حاضر عده‌ای با ۵٠ سال سن و چند فرزند کوچک و بزرگ، ماهانه هشت میلیون تومان حقوق می‌گیرند. در حال حاضر اکثر بازنشسته‌های کشوری زندگی سختی دارند و بعد از سال‌ها کار کردن، در دوران بازنشستگی نیز بالاجبار برای فراهم کردن مایحتاج اولیه زندگی مجبور به‌کار کردن هستند.وی خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان زمانی ارزش دارد که حقوق ٨ میلیون تومانی در این اوضاع اقتصادی نابسامان به ٢٠ میلیون تومان تبدیل شود. البته که با خط فقر بیش از ٣٠ میلیون تومانی، در حال حاضر اگر حقوق بازنشستگان به ٢٠ میلیون تومان هم برسد که قطعا این اتفاق نمی‌فتد، درمان کننده نخواهد بود و صرفا جنبه خبر‌سازی و تزئینی دارد.مشایخی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر حتی جوانانی که سابقه کاری خاصی در رزومه ندارند به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و گرانی و تورم بی‌سابقه، حاضر نیستند برای شروع کار ماهی ١٢ میلیون تومان دریافت کنند و این عدد را برای ماهیانه خود ناچیز می‌دانند! برکسی پوشیده نیست در عصر حاضر به‌خصوص قشر کارمند و کارگر و حقوق بگیر و بازنشسته، بسیار زندگی مشقت باری دارند. در کشوری که ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون دلارش را یک جا به‌عنوان اختلاس چای دبش به سرقت می‌برند، مشخص است که روز‌به‌روز مردم آن کشور فقیر‌تر خواهند شد.این کارشناس اقتصادی با نقد بر عملکرد بانک مرکزی در مهار تورم عنوان کرد: باید اعتراف کنیم در کشوری که چاپ اسکناس در آن سر به فلک می‌کشد و هیچ حساب‌و‌کتاب خاصی ندارد، مشخصا کسی به‌دنبال مهار تورم نیست. در‌حالی‌که کشور هیچ تولید سرمایه‌ای ندارد و با قاچاق کالا هم مبارزه‌ای صورت گرفته نمی‌شود، نمی‌شود انتظار داشت صرفا با چاپ اسکناس با رشد تورم مقابله کرد. مسئولین امر باید در نظر داشته باشند با قاچاق کالا که عددی معادل سی میلیارد دلار است به همان میزان در داخل کشور کارگران هم بیکار می‌شوند و وقتی تولید ملی نداشته باشیم مجبور به واردات هستیم و همین رفت‌و‌برگشت‌ها باعث می‌شود که قیمت ارز هم بالا‌تر برود و در نتیجه زندگی قشر حقوق بگیر و بازنشسته روز‌به‌روز سخت‌تر شود.مشایخی تاکید کرد: از تمام این قضایا می‌توان نتیجه گرفت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فقط ظاهر‌سازی است. مسئولین روی ساختمانی که از پایه، خراب و ویران است در حال نقاشی هستند. قطعا مسئولین دیگر با دروغ و تزویر نمی‌توانند شکم مردم را سیر کنند، برای احیای این ویرانه‌ها باید کار‌های اساسی صورت بگیرد.وی گفت: مساله اینجاست در حال حاضر مجلسی که باید به فکر مردم و معیشت آن‌ها یا مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر باشد، صرفا به بحث حجاب در جامعه می‌پردازد. فشار روانی اقتصادی بر همه مردم جامعه وارد می‌شود و فرقی بین میلیاردر و فقیر وجود ندارد. مجلس باید تمرکزش را از مسائل حاشیه‌ای به مسائلی این چنینی که باعث بهبود اوضاع معیشتی مردم وبازنشستگان می‌شود، بگذارد.محمدصادق مشایخی در پایان عنوان کرد: با یک حساب سرانگشتی، هشت میلیون تومانی که الان به برخی از بازنشستگان پرداخت می‌شود، معادل روزی ٢۵٠ هزار تومان است. با این عدد با این اوصاف و اوضاع گرانی در طول روزی کدام یک از مایحتاج روزانه را می‌شود تهیه کرد؟ واقعا پرداخت چنین عدد‌هایی جای تاسف دارد. باید گفته شود هرکس جلوی افزایش درآمد و دستمزد بخشی از جامعه که مجبورند با حقوق زندگی کنند را بگیرد، قطعا به این قشر ظلم روا داشته است.
 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]