تجمع اعتراضی عده‌ای از بازنشستگان برای اجرای همسان سازی حقوق
تجمع اعتراضی عده‌ای از بازنشستگان برای اجرای همسان سازی حقوق

عده‌ای از بازنشستگان برای اجرای قانون همسان سازی حقوق تجمع اعتراضی کردند.

به گزارش نبض بازار، عده از بازنشستگان فولاد در یک تجمع اعتراضی با در دست داشتن پلاکارد خواستار اجرای همسان‌سازی حقوق شدند.
شماری از بازنشستگان فولاد کشور بر اجرای همسان‌سازی حقوق، دریافت مطالبات معوقه و تضمین اجرای تعهدات درمانی تاکید کردند.

شماری از بازنشستگان فولاد با حضور در مقابل صندوق بازنشستگی فولاد، خواستار اجرای همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و افزایش حقوق سال ۱۴۰۲خود بر اساس نرخ تورم شدند.

علی رضائی (نماینده مجلس)  با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درصدد تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه پنج ساله هستند، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به میزان تورم و سختی حاکم بر زندگی این قشر از جامعه یکی از اولویت‌های اساسی نمایندگان به شمار می‌آید البته باید راهکارهای نیز جهت تامین اعتبار این مهم ارائه شود.

اما مساله مهم، همان «راهکارهای تامین اعتبار» است؛ مروتی بازنشسته‌ی تامین اجتماعی با بیان اینکه برای قرار گرفتن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم بایستی محل اعتبارات آن دقیق دیده شود؛ گفت: دولت بدهی خود به تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، چطور قرار است یک همسان‌سازی جدید اجرا شود و کارگران بازنشسته هم سهمی در آن داشته باشند؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری) با بیان اینکه اصولاً «همسان‌سازی» ربطی به مناسبات کاری کارگران ندارد و فقط در ادبیات استخدام‌های دولتی معنادار است؛ می‌گوید: چطور قرار است اعتبار به سازمان بدهند؛ چطور قرار است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در طول برنامه هفتم اجرایی شود؛ آیا اعتباری تعریف شده است؟

به گفته‌ی وی، به نظر می‌رسد، همسان‌سازی اخیر بیشتر شعار انتخاباتی‌ست تا واقعیت اجرایی؛ چراکه در همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری ایرادات و اشکالات بسیار وجود داشت.

منبع:ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]