طراحی پلتفرم حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی ویژه ایام اربعین
طراحی پلتفرم حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی ویژه ایام اربعین

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از طراحی پلتفرم حمل و نقل نیمه همگانی در وزارت راه و شهرسازی ویژه ایام اربعین با کمک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راهور و سایر ارگان های ذی ربط خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز شنبه ۲۱ مردادماه، جلسه بررسی ظرفیت سکوهای اینترنتی حمل مسافر در ایام اربعین با حضور شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و سیدجواد سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی، در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

افندی زاده در این جلسه گفت: موضوعی که امسال مطرح است جابه‌جایی بیش از۷۰ درصد مسافران از طریق حمل و نقل شخصی، ۲۰ الی ۲۵ درصد ناوگان عمومی جاده ای و ۸ درصد از طریق قطار و هواپیما است.

وی افزود: سال گذشته ضریب سرنشین ۲ تا ۲.۲ بود که امسال اگر این عدد به ۳.۵ تا ۴ برسد، ‌سهم قابل توجهی در جابه‌جایی ها دارد.

به گفته افندی زاده وسایل نقلیه ای که در خدمت عموم هستند اگر با حداکثر تعداد سرنشین تردد کنن هزینه ها کاهش می‌یابد، بنا براین به یک پلتفرم نیاز است که افرادی که هم‌مقصد هستند، هماهنگ شوند؛ هزینه‌ها نیز تقسیم شود.

معاون حمل‌ونقل راه و شهرسازی تشریح کرد: نوع وسایل نقلیه برون شهری که استفاده می‌شوند، اهمیت دارد و این پلتفرم افراد را در زمان مشترک و مسیر مشترک تنظیم می‌کند.

وی یادآور شد موضوعات مربوط به جایگاه سوخت و کارت‌های سوخت در جایگاه ها نیز در دست هماهنگی است.

افندی زاده تصریح کرد: قیمت ها بایستی منطقی باشد و اگر این پلتفرم با کمک راهداری، پلیس و سایر ارگان های ذی ربط انجام شود، یک حمل و نقل نیمه همگانی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از ۲۷ مردادماه مصادف با اول صفر برنامه تردد اربعین آغاز می‌شود و برگشت آن ۱۰تا ۱۲ شهریور است و باید ترددها مدیریت و ساماندهی شوند که زمینه این کار نیز مهیاست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]