اعتبارسنجی برگ جدیدی در نظام معاملاتی کشور ایجاد می‌کند
اعتبارسنجی برگ جدیدی در نظام معاملاتی کشور ایجاد می‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اعتبارسنجی برگ جدیدی در نظام معاملاتی کشور ایجاد می‌کند. 

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جریان بازدید از دستاوردهای شرکت اعتبارسنجی ایران، بیان کرد: اتفاقی که در دو سال گذشته به همت بالای شرکت اعتبارسنجی، همکارانم در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی رخ داده است، یکی از اتفاقات مهم رفتارسازی اقتصاد در آینده خواهد بود.
وی افزود: ۱۰ سال آینده خواهید دید که شرکت اعتبارسنجی چقدر در قاعده‌سازی رفتار فعالان اقتصادی موثر خواهند بود.
خاندوزی گفت: در بهمن ۱۴۰۰ جلسه‌ای با تمام مدیران عامل بانک‌های خصوصی، دولتی و رییس جمهور وقت داشتیم و بعد از آن برای اولین بار پرداخت وام‌های خرد بدون وثیقه و ضامن در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در جلسه با رییس جمهور به این نتیجه رسیدیم که برای گسترش دایره خدمات گیرندگان از وام، نیاز به اعتبارسنجی وجود دارد.
وزیر اقتصاد افزود: خوشحالم که امروز در شرایطی در شرکت اعتبارسنجی صحبت می‌کنیم که مدل اعتبارسنجی قبلی پس از هشت سال تغییر کرد و مدل آزمایشی دو ماهی است که اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در الگوی جدید به جای تمرکز بر سابقه دریافت تسهیلات که دقیق نبود، اطلاعات بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به جای بررسی ۱۸ قلم اطلاعات، ۷۰ قلم اطلاعات برای اعتبارسنجی استفاده می‌شود.
خاندوزی توضیح داد: در حال حاضر به جای اینکه فقط یک سوم مردم گزارش اعتبارسنجی داشته باشند، یک پوشش ۱۰۰ درصدی رخ می‌دهد. با الگوی جدید دو سوم مردم زیر چتر اعتبارسنجی قرار می‌گیرند و از مزایای این مسئله مثل دریافت وام بهره می‌برند. ضمن اینکه مردم می‌دانند بدحسابی و بدرفتاری‌شان هزینه دارد.
وی اضافه کرد: ما سالانه یک بار خوش حساب ها را در رویداد تراز تشویق کردیم و سعی کردیم تشویق‌ها به گروه‌های خوش حساب اصابت کند.
وزیر اقتصاد افزود: اعتبارسنجی قاعده بدحساب‌ها را برعکس می‌کند. اعتبارسنجی ابزار بسیار موثر حکمرانی است. امیدوارم دولت چهاردهم اصرار بر فراگیری اعتبارسنجی داشته باشند.
وی گفت: فراگیر شدن اعتبارسنجی یک اتفاق مبارک از ۱۴۰۳ به بعد ایجاد می‌کند؛ بدون شک این سیستم برگ جدیدی در نظام معاملاتی کشور ایجاد می‌کند.
خاندوزی گفت: اعتبارسنجی نه تنها در اطلاعات بانکی استفاده می‌شود بلکا امیدواریم شرکت‌های بیمه به زودی به نظام اعتبارسنجی بپیوندند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]