جزئیات افزایش حقوق با فوق العاده ویژه و رتبه بندی معلمان
جزئیات افزایش حقوق با فوق العاده ویژه و رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان با فوق العاده ویژه و رتبه بندی معلمان راتشریح کرد.

به گزارش نبض بازار،رضامراد صحرایی” در دیدار با فرهنگیان لرستان در اردوگاه آیت‌الله کمالوند، با گرامیداشت هفته دولت، اظهارکرد: یکی از مطالبات فرهنگیان اجرای طرح رتبه‌بندی بود که برای اجرای آن ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود اما دولت سیزدهم این طرح را با ۴۰۰ هزار میلیارد ریال و در کمترین زمان ممکن اجرایی کرد و هم اکنون ۲۶ درصد حقوق معلمان از محل قانون رتبه‌بندی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴۰ هزار معلم پایین ترین رقم حقوق را دریافت می‌کردند، عنوان کرد: امسال با درایت دولت سیزدهم، معلمی با دریافت رقم حقوق پایین نداریم، همچنین دریافت فوق العاده ویژه و تحول در برنامه آموزشی مدارس در این دولت رقم خورد و نیاز است دولت بازتاب کاری که برای معلمان انجام داده را ببیند تا انرژی بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان جذب ۷۵ هزار معلم جدید اظهار داشت: این معلمان تربیت شده دانشگاه فرهنگیان هستند و تلاش بر این است که تا چند سال آینده شاهد بازگشت آنان به همان مدارسی باشیم که در کودکی در آنها درس خوانده‌اند.

صحرایی اضافه کرد: پس از کرونا و بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان از فضای مجازی دور شده و مهدهای کودک‌ به نظام آموزش و پرورش وارد شد، همچنین پنج هزار مدرسه در مسیر تحول تعیین شده و آموزش بیش از یکصد هزار معلم برای رقم زدن این تحول پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ایجاد سازمان توتک(سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) با هشت میلیون مخاطب، بیان کرد: اصلاح کتاب‌های درسی نیز در این دولت انجام شده و در یک سال اخیر ۴۰ کتاب درسی تولید و ۱۵۳ میلیون جلد کتاب با یارانه ۹۲ درصدی نیز چاپ شده است.

صحرایی با بیان اینکه در نگاه دولت سیزدهم شرافتی بالاتر از معلمی وجود ندارد، افزود: کاهش جمعیت دانش‌آموزی ناشی از کاهش جمعیت، تعطیلی دانشگاه تربیت معلم و بازنشستگی پیش از موعد معلمان اشتباهاتی بود که در سال های گذشته رخ داد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۰ تاسیس و قرار بر این بود استخدام از طریق این دانشگاه صورت گیرد اما تا سال ۱۴۰۰، ۵۰۴ هزار نفر وارد سیستم تعلیم و تربیت شدند و در این راستا دولت سیزدهم به دنبال اصلاح این مسیر است.

وی با بیان اینکه در دولت‌های قبلی سیاست آموزش و پرورش تقویت مدارس غیردولتی بود، عنوان کرد: این امر باعث شد ۱۵ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند و در مدارس دولتی نیز نظام طبقاتی راه‌اندازی شد و امروز تلاش بر این است به مدارس دولتی برگردیم و امکانات دولتی و سرانه‌ها به مدارس عادی برگردد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خودبا بیان اینکه مافیای کنکور در سال‌های ۹۴ و ۹۵ مصوبه قانون مجلس را شکست و دانش آموز به جای کتاب‌های درسی کتاب‌های کنکوری را خواندند یادآور شد: قانون ۴۰ درصد سوابق تحصیلی امتحانات متوسطه در کنکور تاثیرگذار خواهد بود.

صحرایی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دانش‌آموزانی که از مناطق محروم در دانشگاه‌های مطرح کشور پذیرش می شوند، افزایش خواهد یافت چرا که ۴۰ درصد نمره امتحانات نهایی آنها در کنکور لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیین نامه تقویت مدارس دولتی در دستور کار است، افزود: دولت سیزدهم بیش از آنکه به تهران توجه داشته باشد به مناطق محروم و حاشیه‌ای اهتمام ویژه دارد.

صحرایی با تاکید بر اینکه به جای کلنگ زنی های جدید اعتقاد به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام داریم، تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال به جای کلنگ زنی جدید به بهسازی اردوگاه آیت‌الله کمالوند اختصاص می یابد زیرا اردوگاه‌ها در امر تربیت نقش بسزایی دارند.

در این مراسم از رتبه‌های تک رقمی کنکور لرستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز هفته دولت، سفری ۲ روزه به استان لرستان دارد که دیدار با فرهنگیان استان لرستان، افتتاح چند پروژه آموزشی به مناسبت “هفته دولت” و شرکت در شورای آموزش و پرورش لرستان از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر آموزش و پرورش به این استان است

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]