اعتصاب رانندگان عراقی وقفه جدی در صادرات مرز پرویزخان ایجاد نکرده است
اعتصاب رانندگان عراقی وقفه جدی در صادرات مرز پرویزخان ایجاد نکرده است

مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت که با وجود اعتصاب برخی رانندگان عراقی طی ۲ تا سه روز گذشته؛ وقفه جدی صادرات از این مرز رسمی غرب کرمانشاه ایجاد نشده است و فعالیت تجاری در آن جریان دارد.

به گزارش بازار، امین حیدریان افزود: با هدف مقابله با قاچاق سوخت طرح باک پُر و فول باک در مرز پرویزخان عملیاتی شده است که برخی رانندگان ناوگان خودروهای سنگین عراق در اعتراض به این موضوع اعتصاب کرده و وارد محوطه مرز به منظور حمل و بارگیری کالا نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: رایزنی با طرف عراقی به منظور برطرف کردن این مشکل آغاز شده است تا صادرات و تبادل تجاری سرعت بیشتری گیرد.

وی گفت: هم اکنون رویه‌های تجاری در مرز پرویزخان انجام می شود ولی با حضور نیافتن صددرصدی ناوگان حمل و نقل طرف عراقی برای بارگیری کالاها طی ۲ تا سه روز گذشته برخی تجار کالاهای فاسد شدنی و تره بار خود را از طریق مرز خسروی صادر کردند.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان تصریح کرد: هم اکنون ترانزیت و صادرات کالا، حمل یکسره و ترانزیت سوخت در مرز پرویزخان در حال انجام است.

برخی رانندگان عراقی به دلیل ارزان بودن گازوئیل در ایران با باک خالی وارد کشورمان شده و سپس با باک پر برمی‌گردند که اجرای طرح جلوگیری از قاچاق سوخت و ممانعت از این اقدام باعث اعتراض رانندگان عراقی شده است.

بر پایه این گزارش بیش از ۵۰۰ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق از ابتدای امسال تاکنون با اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه سوخت در شهرستان قصرشیرین کشف و ضبط شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]