حذف ۵ میلیون نفر یارانه بگیر واقعیت دارد؟
حذف ۵ میلیون نفر یارانه بگیر واقعیت دارد؟

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شایعه حذف ۵.۲ میلیون نفر از یارانه بگیران واکنش نشان داد.

به گزارش نبض بازار ، به گفته علیرضا عسگریان معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه‌بگیر داریم و هرگونه تغییری در تعداد یارانه‌بگیران بر اساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان است.

عسگریان در مورد انتشار خبری مبنی بر حذف ۵.۲ میلیون نفر از یارانه بگیران، اظهار داشت: چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد، ما آزمون وسع انجام نداده‌ایم و آخرین داده‌های پایگاه رفاه ایرانیان مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۱ است و هنوز آمار ۱۴۰۲ را اعمال نکرده‌ایم.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: البته داده‌های جدید دریافت کرده‌ایم، اما هنوز داده‌های سال جاری اعمال نشده است و ادعایی که در مورد حذف یارانه‌بگیران مطرح شده، صحیح نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دهک‌های درآمدی خانوار‌های یارانه‌بگیر هیچ تغییری نکرده است، گفت: تغییر این دهک‌ها منوط به اعمال داده‌های جدید ۱۴۰۲ است که هنوز این داده‌ها اعمال نشده است و آخرین داده‌ها مربوط به نیمه دوم ۱۴۰۱ است.

عسگریان در مورد اینکه آیا آزمون وسع برگزار می‌شود؟ گفت: تغییرات محدود در مورد بُعد و ساختار خانوار‌ها به صورت طبیعی صورت می‌گیرد و ۴ واقعه تولد، فوت، ازدواج و طلاق مرتب در بُعد خانوار‌ها تغییر ایجاد می‌کند که تنها تغییر مربوط به این وقایع است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]