مادران و همسران شهدای قلعه‌نو شهرستان ری تکریم شدند
مادران و همسران شهدای قلعه‌نو شهرستان ری تکریم شدند

همایش تکریم مادران و همسران شهدای بخش قلعه نو شهرستان ری با عنوان «کیمیایی به نام صبر» با حضور مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، همایش تکریم مادران و همسران شهدای بخش قلعه نو شهرستان ری با عنوان «کیمیایی به نام صبر» با حضور سردار حسین رضا صادقی مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی شامگاه چهارشنبه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

در این آیین که به مناسبت وفات حضرت ام البنین(س) و به منظور تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا برگزار شد، سردار صادقی سخنران اصلی مراسم بود و داود شفیعی به مداحی پرداخت و مهمان ویژه این مراسم معنوی، پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس بود.
 

مادران و همسران شهدای قلعه‌نو شهرستان ری تکریم شدند

مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم در سخنانی خطاب به مادران و همسران شهدا اظهار کرد: در برابر عظمت صبر و ایمان والای شما سر تعظیم فرود می آوریم و تا ابد مدیون خانواده‌های معظم شهدا هستیم. وجود شما مادران و همسران بود که موجب شد شهیدان گرانقدر پرورش یابند و وجود این شهیدان والامقام بود که موجب شد ما امروز در اوج قله‌های سرفرازی و اقتدار و امنیت باشیم.

وی ادامه داد: در ایام سالگرد شهادت سردار رشید شهید قدس حاج قاسم سلیمانی و شهادت سردار سید رضی موسوی که توسط جنایتکاران رژیم صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمد، امشب ما در این فضای نورانی حضور یافتیم که به جهانیان اعلام کنیم همه ما در زیر پرچم ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) با تأسی به آموزه‌های تربیتی مادران گرانقدر شهدا در برابر تمامی جبهه کفر و جنایات صهیونیسم با تمام وجود ایستادگی خواهیم کرد.
 

مادران و همسران شهدای قلعه‌نو شهرستان ری تکریم شدند

فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: مادران و همسران شهدای ما امروز به این مراسم آمدند تا بگویند از این پس نیز پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود. همانگونه که شهدای والامقام با لبیک گویی به حضرت سیدالشهدا(ع) و علی زمانشان این موضوع را در عمل به اثبات رسانده و با خون پاکشان درخت تنومند اسلام عزیز را آبیاری کردند.

 

 

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران در این مراسم اظهار کرد: از سه شنبه شب تا جمعه شب در همه ۱۵ شهرستان استان، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در حال برگزاری است و در کنار آن دیدار با خانواده شهدا را نیز داریم.
 

مادران و همسران شهدای قلعه‌نو شهرستان ری تکریم شدند

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد مادران شهدا در قید حیات هستند، گفت: مصاحبه تاریخ شفاهی تمام والدین شهدایی که در قید حیات هستند انجام شده و مستندسازی‌ها نیز در حال ساخت است و فیلم شهید رستگار نیز ساخته می‌شود که مخاطب شناسی و ذائقه جوانان امروز در نظر گرفته خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه ری در بین شهرستان‌های استان بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و در این راستا همه شهرستان‌ها باید حداقل یک یادواره برگزار کنند.  
 

مادران و همسران شهدای قلعه‌نو شهرستان ری تکریم شدند

علی اصغر شهیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره) در این مراسم اظهار کرد: در آستانه دهه بصیرت و هفته مقاومت و به مناسبت وفات حضرت ام البنین، ستاد برگزاری یادواره شهدای بخش قلعه نو، همایش تکریم مادران و همسران شهدا را برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه بخش‌های فشافویه، کهریزک و قلعه نو ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران سال آینده برگزار خواهد شد و این همایش مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره اصلی است.
 

مادران و همسران شهدای قلعه‌نو شهرستان ری تکریم شدند

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]