اعلام حقوق ۳۰ درصد و ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی
اعلام حقوق ۳۰ درصد و ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی

رقم حقوق ۶۰ درصد اول و ۳۰ درصد دوم بازنشستگان تامین اجتماعی به طور جداگانه اعلام شد.

به گزارش نبض بازار، رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور با اعلام اینکه مجموعا بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند، رقم حقوق ۶۰ درصد و ۳۰ درصد آن‌ها به طور جداگانه اعلام کرد.

در واقع طبق این آمار تنها ۱۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق قابل عرضی دارند.

۶۰درصد بازنشستگان کمتر از ۵میلیون حقوق می‌گیرند

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور گفت: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می‌کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک سوم ۵میلون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور اظهار کرد: خبرنگاران سربازان تلاشگر اصلی تمامی جنگ‌های نرم هستند به طوری که در تمامی جنگ‌ها چه سخت و نرم و بحران‌ها حضور دارند و در صف مقدم قرار دارند.

اسدی عنوان کرد: مجموعا بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۴میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی داریم که حقوق آن‌ها از سازمان دریافت می‌شود. ۳۶۰ کانون استانی و شهرستانی داریم و ۳هزار نفر هیات مدیره‌های کانون هستند.

وی افزود: پیگیری امور مشکلات بازنشستگان صندوق و قوانین و حدماتی و رفاهی از مهمترین وظیفه ماست.

اسدی تاکید کرد: تورم تقریبا به تمام اقشار حامعه فشار وارد کرده است و به افراد با درآمد ثابت مانند بازنشستگان بیشتر مشکلات را وارد کرده است و تورم با حقوق ناسازگار است و دلیل محدودیت در آمد بازنشستگان ایت که نمی‌توانند اضافه کاری و در آمد اضافی داشته باشند.

وی ابراز کرد: بالای ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل و پایین‌ترین حقوق دریافت می‌کنند و ما بازنشستگانی داریم که یک سوم ۵میلون و ۳۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند و شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی از سایر صندوق‌ها بیشتر در رنج هستند.

 میانه بگیران ۳۰ درصد هستند که بین ۸ میلیون تا ۱۵ میلون نفر دریافت می‌کنند 

وی افزود: میانه بگیران ۳۰ درصد هستند که بین ۸ میلیون تا ۱۵ میلون نفر دریافت می‌کنند و گلایه آن‌ها بیشتر آن‌ها از حقوق است و بخس اعظمی از آن‌ها فاقد مسکن هستند و حقوق آن‌ها در اسکان هزینه می‌شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور ابراز کرد: برای جامعه کارگری جریانی به نام شوای عالی کار داریم و قانونی است و حداقل حقوق براساس تورم موجود جامعه کار را مشخص می‌کند. تورم بانک مرکزی اعلام شده با نرخ افزایش مزد بی نهایت فاصله دارد و این به خاطر نادیده گرفتن قانون است.

وی عنوان کرد: ماده ۹۶ تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید تامین اجتماعی مکلف است حداقل سالی یکبار باید حقوق بازنشستگان برابر تورم و معیشت افزایش دهد و این باید از سوی هیات وزیران تصویب شود و بعضا شاهد برخی مشکلات در این حوزه هستیم.

وی یکی از مسائل و مشکلات بازنشستگان را درمان دانست و عنوان کرد: در درمان بازنشستگان ما قانون با صراحت می‌گوید ماده ۵۴ تامین اجتماعی به صراحت می‌گوید صفر تا صد بیمه شدگان درمان باید از سوی سازمان پرداخت شود، اما می‌بینیم بیمه‌ها نگاهشان با درمان در پرداختی‌ها تعرفه‌ها در بخش خصوصی را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: درمان در کشور ما پزشک محور است و پزشک تصمیم می‌گیرد که درمان بیمار چگونه باشد و طوری تلقین می‌شود که در آن بیمارستان درمان شود. اگر با تأمین اجتماعی قرارداد داریم تعرفه بخش عمومی و خصوصی را پرداخت می‌کنند. از این رو باید به بیمه‌های تکمیلی حرکت کنیم و این بار مضاعف ایجاد می‌کند.

اتمام قرارداد با آتیه سازان حافظ در آبان ماه

وی ادامه داد: در مراکز ملکی تامین اجتماعی درمان اضافه می‌شود، اما پاسخگوی تعداد مراجعه کنندگان نیست و باید حداقل ماه‌ها برای یک بیماری خاص و عیر اورژانسی در صف بمانند و ناچار باید منتظر بمانند یا به بیمارستان‌های دیکر مراجعه کنند، اما کیفی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از برخی بیمارستان علی خصوصی از نظر هتلینگ رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به قرارداد بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان گفت: قرارداد با آتیه سازان حافظ تا آبان ماه است و تمام می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]