معلمان بازنشسته بخوانند/ خبر فوری آموزش و پرورش از پرداخت مطالبات رتبه بندی
معلمان بازنشسته بخوانند/ خبر فوری آموزش و پرورش از پرداخت مطالبات رتبه بندی

خبر فوری درباره گلایه معلمان نسبت به پرداخت مرحله اول مطالبات رتبه بندی را در متن زیر بخوانید.

به گزارش نبض بازار، مهرماه هم تمام شد اما هنوز خبری از واریز مطالبات معلمان بازنشسته نشده در صورتی که آموزش و پرورش وعده داده بود که پاداش پایان خدمت بازنشستگان در مهرماه پرداخت می‌شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

مدت‌های طولانی است که معلمان و معلمان بازنشسته نسبت به وضعیت معیشتی خود گلایه دارند البته خودشان می‌گویند این اعتراض‌ها بیشتر مربوط به تبعیضی است که میان آنها با سایر کارکنان دولت وجود دارد و در شرایطی که معلم وظیفه خطیر تعلیم و تربیت نسل آینده را بر عهده دارد کمتر مطالبات و مشکلاتش شنیده می‌شود البته دغدغه آنها فقط به موضوع معیشت خلاصه نمی‌شود بلکه مسائل دیگری از جمله پرداخت مطالباتشان  مورد بحث است که  به موضوع معلمان بازنشسته که حق التدریس دارند و هم چنین پرداخت مرحله اول مطالبات رتبه بندی معلمان پرداخته ایم.

یکی از این بازنشستگان که فروردین ماه ۱۴۰۱ بازنشست شده می‌گوید: آبان ماه ۱۴۰۲ است و نه معوقاتِ رتبه‌بندی و نه پاداش ما را پرداخت کرده‌اند.
این بازنشسته می‌گوید: حدود ۱۷ ماه از بازنشستگیِ من می‌گذرد و کسی پاسخگو نیست. آموزش و پرورش صندوق بازنشستگی کشوری را مقصر می‌داند و صندوق کشوری، آموزش وپرورش را و کسی به ما پاسخ نمی‌دهد. گاهی هم می‌گویند بودجه نداریم.

او می‌گوید: بعد از سی سال می‌خواهیم پاداشی بگیریم تا به زخم زندگی بزنیم اما معلوم نیست چه زمانی قرار است این پاداش را پرداخت کنند.
علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در شبکه خبر، از پرداخت حق التدریس معوقه معلمان خبر داد.

وی با بیان اینکه مرحله اول سرانه مدارس و همچنین مطالبات رتبه بندی معلمان شاغل پرداخت شده است، گفت: فوق العاده رتبه بندی معلمان بازنشسته هم آبان پرداخت خواهد شد.
فرهادی ادامه داد: در رتبه بندی تقریبا هر آنچه از معلمان شاغل شرایط داشتند، به آنها رتبه تعلق گرفت و در احکام شان هم اعمال کردیم.

وی درباره بازنشستگان فرهنگی که مشمول رتبه بندی می شوند، گفت: آموزش و پرورش تمام تکالیفش برای فوق العاده رتبه بندی این افراد را انجام داده است و کسورات را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی هم باید بالافاصله احکام آنها را صادر کرده و معوقاتشان را پرداخت کند که فکر کنم در این یک ماه انجام شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]