جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان / نرخ حقوق بازنشستگان فرهنگیان تغییر می‌کند؟
جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان / نرخ حقوق بازنشستگان فرهنگیان تغییر می‌کند؟

وزیر آموزش پرورش در خصوص فاز دوم رتبه بندی معلمان و حقوق بازنشستگان فرهنگیان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نبض بازار ، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت : رتبه بندی معلمان مطالبه بیش از یک دهه بر زمین مانده‌ای بود که این دولت علی رغم تنگناها آن را اجرا کرد. آنقدر کار سنگین بود که برخی جرات نمی‌کردند به آن نزدیک شوند اما ما آن را اجرا کردیم.

مردا صحرایی بیان کرد: با آغاز اجرای قانون رتبه بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، بسیاری از معلمان ماندند تا مشمول رتبه بندی بشوند، دو سال در رتبه بندی بمانند و بعد خارج شوند چراکه طبق قانون، حقوق بازنشستگان بر مبنای دو سال آخر حقوق آنها محاسبه می‌شود. از این رو اوج بازنشستگی معلمان مربوط به سال ۱۴۰۲ است. یک دفعه اول مهر با این مشکل مواجه شدیم که تعدادی از کلاس‌ها بی‌معلم ماندند.

صحرایی اشاره کرد: ما ۲۰۲ هزار معلم نیاز داشتیم و گفته بودیم ۷۵ هزار معلم با آزمون استخدامی و با دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس می‌شوند. ۵۰ هزار جذب داشتیم. مابقی معلمان چطور تامین می‌شدند؟ ۱۱ هزار معلم ما از طریق اشتغال معاونین و مدیران مدارس تامین شدند، ۶۰۰۰ سرباز معلم گرفته بودیم و باقی نیز از اشتغال مثبت معلمان و بازنشستگان به دست می‌آمد.

میزان بازنشستگی ما از میزان پیش بینی ما فراتر رفت

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برای به کارگیری بازنشسته‌ها از سران قوا مجوز گرفت تا بتواند بازنشستگان آموزش و پرورش را ۲۴ ساعته به خدمت بگیرد، ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که میزان بازنشستگی ما از میزان پیش بینی ما فراتر رفت. قانون نیز اجازه نمی‌داد ما بازنشسته را نگه داریم. مساله دو طرفه است؛ اگر بازنشسته بخواهد در دستگاه بماند و دستگاه هم بخواهد که بازنشسته بماند؛ این امر امکان پذیر می‌شود.

رتبه بندی معلمان تا پایان آبان وارد فاز «ارتقا» می شود

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت اعتراضات نسبت به رتبه بندی معلمان تصریح کرد: رتبه بندی معلمان مطالبه بیش از یک دهه بر زمین مانده‌ای بود که این دولت علی رغم تنگناها آن را اجرا کرد. آنقدر کار سنگین بود که برخی جرات نمی‌کردند به آن نزدیک شوند اما ما آن را اجرا کردیم. در اجرا اشکالاتی از نظر معلمان وجود داشت. همکاران به رتبه‌ها اعتراض کردند و ما با آغوش باز اعتراضات را بررسی کردیم.

صحرایی تاکید کرد: آنچه وارد بود اعمال کردیم و رتبه‌ها را اصلاح کردیم. در پایان آبان ماه وارد فاز جدید رتبه بندی یعنی مرحله ارتقا خواهیم شد. با کمک همکاران در حال اصلاح آیین نامه آن هستیم. آیین نامه جدید مقتضیات جامعه معلمی را بیشتر می‌بیند اما برخی ویژگی‌های آیین نامه قبلی متناسب با شرایط معلمان دیده نشده بود. تمام اعتراضات بررسی شده و آنهایی که اعتراضشان وارد بوده است اصلاح احکام شده اند. اگر اعتراضی وارد نبوده نیز به افراد اعلام شده است. اکنون نیز آیین نامه مرحله جدید رتبه بندی در حال آماده سازی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]