فوری/ شرط سنی آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان حذف شد؟
فوری/ شرط سنی آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان حذف شد؟

نماینده شاهین شهر خواستار حذف شرط سنی آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان شد

به گزارش نبض بازار، حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری خطاب به رییس مجلس، خواستار حذف شرط سنی آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان شد و گفت: آموزش و پرورش رای دیوان عدالت اداری در این زمینه را اعمال نمی‌کند.

مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه با استناد به اصل ۷۱ قانون اساسی در اخطاری گفت: دیوان عدالت اداری یک رأیی را صادر کرده است که بر اساس آن شرط سنی برای افرادی که در آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان شرکت می‌کنند، حذف شود.

وی افزود: دولت قبل از سال ۹۱ الی ۹۲ محدودیتی را در این زمینه قرار داد که سالیانه تنها سه هزار و ۵۰۰ نفر می‌توانستند در آزمون ورودی به این دانشگاه شرکت کنند که وضعیت کنونی حاصل این اقدام است اما در شرایطی که دولت فعلی سهمیه این دانشگاه را افزایش داد؛ جوانانی سال‌ها پشت آزمون ماندند و نتوانستند در آن شرکت کنند باید با این رأی دیوان تعیین تکلیف شوند.

نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به رغم اینکه دیوان عدالت اداری رأی بر این داد که تعیین شرط سنی توسط آموزش و پرورش برای شرکت در این آزمون خلاف است و باید لغو شود اما وزارت آموزش و پرورش این رأی را اعمال نکرد که باعث نارضایتی تعداد زیادی از جوانان شده است.

حاجی دلیگانی خطاب به عبدالرضا مصری که ریاست صحن را برعهده داشت اظهار کرد : چرا در هر کاری که قرار است برای جوانان انجام شود تردید و شبهه انجام می‌شود کما اینکه این موضوع در رابطه با تعیین معلم برای آزمون سراسری نیز وجود داشت.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: الان چند سال است که جوانان بلاتکلیف هستند کما اینکه در شرایط کنونی نیز بین رأی دیوان عدالت اداری و نظر وزارت آموزش و پرورش مراعا مانده‌اند بنابراین لازم است در این زمینه تأکید داشته باشید هرچند زمان آزمون روز گذشته به اتمام رسیده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]