خبرفوری از واریز مابه التفاوت مستمری مددجویان بهزیستی/ مشمولان حساب خود را چک کنند
خبرفوری از واریز مابه التفاوت مستمری مددجویان بهزیستی/ مشمولان حساب خود را چک کنند

باتوجه به اخبار رسیده مابه التفاوت مستمری مددجویان بهزیستی واریز شده است.

به گزارش نبض بازار، خبرها حاکی از آن است که مابه التفاوت مستمری مددجویان بهزیستی واریز شده است. اما هنوز دقیق مشخص نیست مشمولان باید حساب خود را چک کنند.

«علی‌اصغر شال‌بافیان» معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قوانین بودجه برای تحریک تقاضا و کمک کردن مردم در حوزه سفر است

وی بیان‌داشت: یکی از سیاست‌های دیگر وزارتخانه گردشگری، زمینه‌سازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. این زمینه‌سازی را نه برای معلولان، بلکه برای استفاده از ظرفیت‌های معلولان در جامعه انجام می‌دهیم و این ۲ نگاه متفاوت است.

شال‌بافیان افزود: اصلاح ضوابط تاسیسات گردشگری و منوط کردن واحد‌های جدید الاحداث گردشگری به منظور استفاده معلولان و دسترس‌پذیری کردن شهر‌ها برای معلولان، از جمله مسائل مهمی است که در وزارت گردشگری دنبال می‌شود.

در این مراسم، «مصطفی ضرغامی» معاون طرح و توسعه بانک پارسیان نیز درباره شارژ حساب این افراد افزود: افراد توانخواه دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که کشور می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

وی گفت: ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که امروز تفاهم‌نامه آن را امضا می‌کنیم و به هر توانخواه ۲ میلیون تومان برای سفر‌های ریلی، هوایی و زمینی به صورت بلیت نیم‌بها تخصیص داده می‌شود.

ضرغامی خاطرنشان‌کرد: بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بستر‌های مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

«افروز صفاری‌فرد»، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی، در ادامه گفت: ۷۴۲ هزار نفر دچار معلولیت شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه‌داد: در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال ۲۴۰ هزار نفر شناسایی شدند که ۶۰ درصد آنان مرد هستند. از میان این افراد ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و به واسطه این تفاهمنامه حساب‌شان شارژ خواهد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با این هدف منعقد می‌شود که افراد دچار معلولیت شدید بتوانند از سامانه‌های ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری به‌صورت نیم‌بها استفاده کنند. این تفاهم‌نامه بر اساس تبصره ۲ قانون ۵ حمایت از افراد دارای معلولیت مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۶ و ابلاغ در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ منعقد می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]