گوجه سبز و چغاله بادام سمی که میلیونی به فروش می‌رسد
گوجه سبز و چغاله بادام سمی که میلیونی به فروش می‌رسد

قیمت نجومی میوه‌های نوبرانه در حالی جیب مردم را خالی می‌کند که کارشناسان مصرف آن‌ها در این فصل را به دلیل سمّی بودن خطرناک می‌دانند.

به گزارش نبض بازار،با آغاز فصل بهار وانت‌فروشندگان سیار میوه با نوبرانه‌های بهاری سبزپوش شده‌اند و گوجه سبز و چغاله بادام پشت آن‌ها چشم‌نوازی می‌کنند.اما زمانی که مشتریان جویای قیمت این میوه‌های محبوب می‌شوند با قیمت‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شوند و در مناطقی از شهر تهران گوجه سبز چهار میلیون و چغاله بادام ۱.۵ میلیون تومان قیمت خورده‌اند.
این قیمت‌ها در حالی است که بنا به اعلام رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت مصوب هر کیلو چغاله بادام بین ۵۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزارتومان و گوجه سبز ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزارتومان است.
اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در بسیاری از مغازه‌ها به‌خصوص در شمال تهران گوجه سبز با قیمت‌های بالای سه میلیون تومان و حتی تا چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد.
سمّی که به اسم گوجه سبز و چغاله بادام به خورد مردم داده می‌شود
کارشناسان می‌گویند گوجه سبز در این مقطع از سال اصلا میوه نیست و تفاوتی با سم ندارد. چراکه مغز آن هنوز تشکیل نشده و مصرف آن در این فصل سلامتی افراد را به خطر می‌اندازد.
بی‌توجهی نهادهای ناظر به جیب مردم
این در حالی است که نهادهای ناظر مانند سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع بی‌توجه هستند و با گران‌فروشان و سودجویان برخوردی نمی‌کنند.
مردم در پی نان شب، میوه‌های نوبرانه میلیونی در جیب ثروتمندان
در شرایطی که بسیاری از مردم در حال حاضر برای تأمین کالاهای اساسی خود مانند نان، برنج، گوشت و روغن با مشکل مواجه هستند، خرید میوه‌های نوبرانه میلیونی فقط برای قشر ثروتمند جامعه امکان‌پذیر است.
با توجه به قیمت‌های نجومی و غیرقابل باور میوه‌های نوبرانه و همچنین خطر سلامتی مصرف آن‌ها در این فصل، به مردم توصیه می‌شود که از خرید گوجه سبز و چغاله بادام خودداری کنند.
از مسئولان و نهادهای ناظر انتظار می‌رود که با گران‌فروشان و سودجویان برخورد قاطعانه کنند و اجازه ندهند که جیب مردم بیش از این خالی شود.
منبع:تجارت نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]