طرح ملی پایش و غربالگری کارکنان نظام سلامت
طرح ملی پایش و غربالگری کارکنان نظام سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز طرح ملی پایش و غربالگری کارکنان نظام سلامت که در محل درمانگاه دانش برگزار شد، خاطرنشان کرد: سلامت کسانی که متولی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت مردم هستند بسیار حائز اهمیت است.

دکتر بهروز رحیمی ضمن تأکید بر این نکته که مهم‌ترین مساله در تاب‌آوری نظام سلامت، منابع انسانی آن است، تصریح کرد: سلامت جسمانی بسیار مهم است اما نباید از تأمین سلامت روانی و معنوی نیز غافل بود.

وی سلامت معنوی کارکنان را از راه‌های مختلف قابل تأمین دانست که رفتارهای کریمانه و اخلاق‌مدارانه مدیران نسبت به پرسنل از مصادیق آن است.

دکتر رحیمی اظهار کرد: حوزه‌های پشتیبانی، تحول اداری و منابع انسانی از بخش‌هایی هستند که با پرداختن به مسائل رفاهی کارکنان و تسهیل مسیر ارتقای شغلی آنان می‌توانند در تأمین سلامت معنوی کارکنان مؤثر باشند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تک‌تک کارکنان سرمایه نظام سلامت هستند، افزود: سعی داریم این طرح به نحو احسن اجرا شود تا کارکنان نظام سلامت بدانند که برای سازمان حائز اهمیت هستند.

وی افزود: با توجه به مقوله اهمیت سلامت کارکنان نظام سلامت، سازمان جهانی بهداشت به دنبال آن است که در آینده طرح پایش سلامت کارکنان را به عنوان یک تکلیف به کشورها ابلاغ کند که اجرای پیشاپیش این طرح در ایران نشان از پیشگامی در این حوزه دارد.

رحیمی در پایان عنوان کرد: اجرای این طرح در دولت سیزدهم بعد از سال‌ها مغفول ماندن، نشان از اهمیت سلامت کارکنان برای دولت دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]