هر آن چیزی که باید در مورد دندان مصنوعی بدانید
هر آن چیزی که باید در مورد دندان مصنوعی بدانید
با توجه به عدم مراقبت صحیح از دندان‌ها، از دست رفتن دندان‌های سالم ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد.

زیبایی لبخند هر آدمی به دندان‌های سالم آن است. اگر به هر دلیلی این دندان‌های سالم از بین بروند، زیبایی لبخند نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. دندان مصنوعی یا دست دندان از قدیم تا به امروز بهترین روش جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته است. این دندان‌ها می‌توانند زیبایی لبخند را تامین کنند و باعث بهبود عملکرد جویدن و رفع مشکلات گوارشی شوند.

دندان‌های مصنوعی دارای تنوع زیادی هستند. برخی از آن‌ها به صورت ثابت و برخی دیگر به صورت متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته به نیاز بیمار، سن و شرایط لثه‌ها و دندان‌های او، بهترین دندان مصنوعی انتخاب می‌شود. اگر قصد استفاده از دندان‌های مصنوعی را دارید، ولی اطلاعات شما برای استفاده از این دندان‌ها کافی نیست، این مقاله را بخوانید. چرا که در این مقاله قصد داریم در مورد هر آن چیزی که باید در مورد دندان مصنوعی بدانید، صحبت کنیم.

دندان مصنوعی چیست؟

زمانی که فرد دندان‌های خودش را از دست می‌دهد، ممکن است مشکلات مختلفی را تجربه کند. از دست رفتن اعتماد به نفس، عدم امکان صحبت کردن صحیح، با مشکل مواجه شدن در هنگام خوردن غذا و … از جمله انواع مشکلاتی هستند که در اثر از دست رفتن دندان‌ها رخ می‌دهند.

دندان مصنوعی، یک نوع پروتز سفارشی است که به صورت اختصاصی برای هر فرد ساخته می‌شود تا جایگزین دندان‌های از دست رفته او شود. این پروتزها می‌توانند جایگزینی عالی برای دندان‌های از دست رفته افراد باشند و باعث بهبود عملکرد جویدن و صحبت کردن افراد شوند.

انواع دندان مصنوعی

زمانی که برای استفاده از دندان مصنوعی به مطب دندانپزشک یا لابراتوار دندانساز مراجعه می‌کنید، احتمالا گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد. از نظر نحوه نصب، می‌توان دندان‌های مصنوعی را به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم بندی کرد. دندان‌های مصنوعی متحرک، همانطور که از نامشان مشخص است متحرک هستند و امکان برداشتن آن‌ها توسط خود فرد وجود دارد. اما دندان مصنوعی ثابت، نوع دیگری از دندان‌های مصنوعی است که به صورت ثابت مورد استفاده قرار می‌گیرند و امکان برداشتن آن‌ها توسط خود فرد وجود ندارد.

انواع پروتز دندانی مصنوعی متحرک

دندان‌های مصنوعی متحرک بیشتر در شرایطی که تعداد زیادی از دندان‌ها از دست رفته‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دندان‌های مصنوعی، همان دندان‌هایی‌اند که در دهان مادربزرگ و پدربزرگ خودتان دیده‌اید که خود به دو دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند.

پروتز کامل دندانی

پروتز کامل دندانی، یکی از انواع پروتزهای دندانی است که می‌تواند به صورت معمولی یا فوری اجرا شود. دندان‌های مصنوعی معمولی پس از کشیدن دندان‌ها و ترمیم بافت لثه، ساخته می‌شوند. پس از گذشت حدود ۸ الی ۱۲ هفته می‌توان پروتز کامل دندانی را دریافت کرد.

پروتز کامل دندانی فوری، از قبل ساخته شده و می‌توان به محض کشیدن دندان‌ها، آن را روی لثه قرار داد. دندان مصنوعی فوری جزء دندان‌های مصنوعی موقتی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا در دوره بهبودی نیز بدون دندان نباشند.

پروتز دندانی پارسیل

نوع دیگری از دندان مصنوعی که احتمالا نام آن را نیز شنیده‌اید، دندان‌های مصنوعی پارسیل هستند. این دندان‌ها با پایه پلاستیکی صورتی یا رنگ لثه ساخته می‌شوند و دارای یک یا چند دندان مصنوعی روی خود هستند. پروتز دندانی پارسیل زمانی استفاده می‌شود که یک یا چند دندان طبیعی در فک بالا یا پایین باقی مانده باشد تا بتوان با تکیه بر آن‌ها، پروتز دندانی پارسیل را اجرا کرد.

پروتز دندانی پارسیل دارای یک بریج ثابت است که روی تاج دندان‌های اصلی قرار می‌گیرد و سپس بخش‌های دیگر پروتز دندانی با دندان‌های مصنوعی پر می‌شوند. این پروتز دندانی در جای خود با کمک سمان سفت خواهد شد. پروتز دندانی پارسیل، نه تنها می‌تواند جای دندان‌های از دست رفته را پر کند؛ بلکه از جابجایی دندان‌های مجاور نیز جلوگیری می‌کند.

پروتز دندانی پارسیل

انواع پروتز دندانی مصنوعی متحرک و ثابت

دندان مصنوعی ثابت با دندان مصنوعی متحرک چه فرقی دارد؟

نوع دیگری از دندان‌های مصنوعی موجود در بازار که اتفاقا در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده‌اند، دندان‌های مصنوعی ثابت هستند. این دندان‌های مصنوعی بیشتر برای افراد جوان مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که می‌توانند به مدت چندین سال، زیبایی دندان‌ها را تامین کنند، بدون اینکه نیاز به جابجایی داشته باشند. در حال حاضر دو نوع دندان مصنوعی ثابت و کاربردی وجود دارد که در ادامه به طور کامل در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

بریج دندانی

بریج یکی از انواع دندان‌های مصنوعی ثابت است که می‌تواند با کمک یک پل، جایگزین دندان‌های از دست رفته شود. در واقع این دندان‌های مصنوعی دارای یک پل هستند که روی دندان اصلی قرار می‌گیرد. سپس دندان‌های مصنوعی مجاور که از دست رفته‌اند با کمک این پل روی لثه تثبیت می‌شوند. بنابراین دیگر نیازی به استفاده از روش‌های کاشت ایمپلنت، مانند کاشت پیچ ایمپلنت درون لثه نیست.

بریج‌های دندانی می‌توانند حدود ۲ تا ۳ دندان را به صورت متوالی جایگزین کنند. کمتر تهاجمی بودن این روش، باعث شده تا بسیاری از افراد متقاضی انجام آن باشند. اما باید توجه داشته باشید که دندان مصنوعی بریج بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دندان‌های مجاور دندان‌های از دست رفته، عصب کشی شده باشند. بریج‌ها با سمان و ابزارهای مخصوص روی دندان تثبیت می‌شوند. به همین خاطر به آن‌ها دندان مصنوعی ثابت گفته می‌شود. باید این نکته را مد نظر داشته باشید که راحتی شما در هنگام استفاده از دندان مصنوعی ایمپلنت بیشتر از زمانی است که از دندان مصنوعی بریج استفاده کنید.

ایمپلنت

ایمپلنت یکی از مشهورترین انواع دندان‌های مصنوعی با پایه فلزی است که در استخوان فک بالا یا پایین قرار می‌گیرد و می‌تواند جایگزین یک دندان یا دندان‌های از دست رفته مختلف شود. ایمپلنت‌ها دارای طول عمر بالایی هستند و برای اجرای آن‌ها نیاز به چندین جلسه مراجعه حضوری به دندانساز یا دندانپزشک دارید. برای کاشت ایمپلنت درون لثه، باید پیچ ایمپلنت در لثه قرار بگیرد و پس از جوش خوردن آن با استخوان، روکش ایمپلنت جایگذاری خواهد شد. اگرچه قیمت کاشت ایمپلنت نسبت به دندان مصنوعی متحرک بالاست، اما ایمپلنت‌ها می‌توانند ظاهری مشابه با دندان‌های طبیعی داشته باشند.

دندان مصنوعی ژله‌ای؛ نسل جدیدی از انواع دندان‌های مصنوعی

در میان انواع متریال‌های به کار رفته برای ساخت دندان مصنوعی متحرک، یکی از انواع این متریال‌ها که اتفاقا بسیار محبوبیت نیز پیدا کرده است، متریال ژله‌ای است. دندان‌ مصنوعی ژله‌ای که به آن‌ها دندان‌های مصنوعی انعطاف پذیر نیز گفته می‌شود، دندان‌های مصنوعی‌اند که از مواد ترموپلاستیک مانند نایلون و سایر پلاستیک‌های نرم ساخته می‌شوند. این دندان‌ها نسبت به دندان‌های سفت و سخت قدیمی، انعطاف پذیری بیشتری برای استفاده دارند.

افرادی که از دندان مصنوعی ژله‌ای استفاده می‌کنند، احساس راحتی بیشتری دارند. چرا که این دندان‌های مصنوعی نازک و قابل انعطاف هستند. این دندان‌های مصنوعی لکه و بو را جذب نمی‌کنند و از نظر زیبایی شناسی بسیار خاص هستند و ظاهری طبیعی را ارائه می‌کنند. در حال حاضر دندان‌های مصنوعی ژله‌ای در گروه پرفروش‌ترین دندان‌های مصنوعی قرار گرفته‌اند که می‌توانید از لابراتوار‌های دندان سازی در مورد قیمت آن‌ها سوال کنید.

دندان مصنوعی چگونه ساخته می‌شود؟

پس از کشیدن دندان‌ها یا افتادن آن‌ها به دلیل تصادفات، مشکلات جسمی و …، حفره دندان کم کم با استخوان پر می‌شود و بافت لثه بهبود پیدا می‌کند. این موضوع باعث تغییر شکل بافت لثه خواهد شد. برای اینکه بافت لثه به فرم ثابتی برسد، باید چند ماه منتظر خواهد بود. در این زمان است که یک دندان مصنوعی کامل معمولی ساخته می‌شود. معمولا ۸ الی ۱۲ هفته پس از کشیدن دندان‌ها و از بین رفتن آن‌ها، می‌توان دندان مصنوعی را در جای خود تثبیت کرد. بیماران باید هر ۴ الی ۵ هفته یکبار برای معاینه به دندانپزشک یا دندانساز مراجعه کنند تا وضعیت بهبودی لثه آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

فرآیند نصب دندان مصنوعی با کمک یک سری قالب گیری‌ها از بافت داخل دهان انجام می‌شود. بنابراین در اولین قدم باید دندان‌های طبیعی شما به طور کامل کشیده شوند. سپس با مراجعه به دندانپزشک یا دندانساز، فرآیند قالب گیری با کمک دستگاه‌های دیجیتال و یا خمیرهای قالب گیری انجام خواهد شد. پس از انجام قالب گیری نوبت به ساخت پروتزهای دندان مصنوعی می‌رسد که با کمک ابزارها و متریال‌های مخصوص انجام خواهد شد. در نهایت پس از ساخت دندان مصنوعی، بسته به صلاحدید پزشک می‌توان این پروتزها را روی دندان‌های کشیده شده جایگذاری کرد. در صورتی که پروتز دندان مصنوعی متحرک دارای مشکل باشد، دندانپزشک یا دندانساز موظف است که مجددا پروتز را برای اصلاح به لابراتوار بفرستد.

مزایای دندان مصنوعی چیست؟

استفاده از دندان مصنوعی می‌تواند مزایای زیادی را در اختیار افراد قرار دهد. اگر مدت‌هاست دندان‌های شما از دست رفته‌اند، احتمالا می‌دانید که با چه مشکلاتی مواجه شده‌اید. درست زمانی که دندان‌های مصنوعی را جایگزین دندان‌های از دست رفته خودتان می‌کنید، متوجه مزایای این دندان‌ها خواهید شد. از جمله مزایای دندان‌های مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهبود عملکرد جویدن

نبود یک دندان در دهان شما می‌تواند عملکرد جویدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید، باید حتما از دندان مصنوعی ثابت یا متحرک استفاده کنید. افرادی که با مشکل از دست رفتن دندان‌ها مواجه شده‌اند، می‌دانند که این موضوع تا چه اندازه روی عملکرد سیستم دستگاه گوارشی نیز موثر است. بنابراین با پروتزهای مصنوعی دندانی می‌توانید عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشید.

حفظ زیبایی لبخند

دندان مصنوعی می‌تواند باعث حفظ زیبایی لبخند شما شود. احتمالا با از دست رفتن یا یک دو دندان در فک بالا یا پایین متوجه می‌شوید که لبخند شما مانند همیشه نیست. حال اگر تعداد دندان‌های از دست رفته بیش از این باشند که زیبایی لبخند شما بسیار تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای داشتن لبخند زیبا و اعتماد به نفس بالا، می‌توانید از دندان‌های مصنوعی استفاده کنید.

بهبود عملکرد گفتار

از بین رفتن یک یا چند دندان در دهان، باعث می‌شود تا عملکرد گفتار افراد بسیار تحت تاثیر قرار گیرد. با دندان مصنوعی این مشکل برطرف شده می‌توان شاهد گفتار مناسب تر برای افراد بود.

معایب دندان مصنوعی چیست؟

اگرچه استفاده از دندان مصنوعی برای افرادی که یا چندین دندان از دست رفته دارند، ضروری است؛ اما باید بدانید که پروتزهای مصنوعی دندان نیز چالش‌های خاص خودشان را دارند. البته در صورتی که ساخت دندان مصنوعی متحرک به صورت اصولی انجام شود، احتمال بروز چنین مشکلاتی نیز به حداقل می‌رسد.

به طور مثال یکی از مهم‌ترین معایب دندان مصنوعی این است که افراد در هنگام صحبت کردن یا جویدن غذا احساس می‌کنند که دندان آن در حال حرکت است. علاوه بر این به دلیل اینکه کل دندان‌های لثه کشیده می‌شوند، ممکن است صورت دچار افتادگی شود.

معایب دندان مصنوعی چیست؟

مزایای دندان مصنوعی چیست

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان

متاسفانه با توجه به تغییر سبک زندگی، عدم مراقبت صحیح از دندان‌ها و عدم تغذیه مناسب، بسیاری از افراد جوان نیز با مشکل از دست رفتن دندان‌های خودشان مواجه شده‌اند. این موضوع باعث بالا رفتن تقاضای این افراد برای استفاده از دندان‌های مصنوعی شده است. دندان مصنوعی برای افراد جوان، باید به صورت هوشمندانه انتخاب شود. چرا که این افراد حضور بیشتری در اجتماع دارند و باید با دندان‌های مصنوعی باکیفیت، بتوانند مانند سایر همسن و سالان خود غذا بخورند، صحبت کنند و لبخند بزنند.

با توجه به اینکه بعید است جوانان با مشکل از دست رفتن کل دندان‌ها مواجه شوند، بهترین انتخاب دندان مصنوعی برای افراد جوان؛ کاشت ایمپلنت است. ایمپلنت که با رنگ بندی‌های مختلفی در بازار موجود است، می‌تواند جایگزینی عالی برای دندان‌های از دست رفته افراد جوان محسوب شود. اگر به درستی از ایمپلنت نگهداری شود، احتمال اینکه بتوان تا ۱۰ سال نیز از آن‌ها استفاده کرد، وجود دارد.

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان

نحوه مراقبت از دندان مصنوعی

برای اینکه بتوانید تا چندین سال از دندان مصنوعی ژله‌ای یا متحرک معمولی استفاده کنید و از آن لذت ببرید، باید با نحوه مراقبت از این دندان‌ها آشنایی داشته باشید. طول عمر هر پروتز مصنوعی که در بدن قرار می‌گیرد، وابسته به عوامل متفاوتی است که مهم‌ترین آن‌ها، مراقبت صحیح از آن‌ها است. بنابراین برای کاهش هزینه‌های ترمیم دندان‌های مصنوعی و حفظ سلامت آن‌ها، می‌توانید با رعایت نکات زیر از زیبایی دندان‌های مصنوعی خودتان نهایت لذت را ببرید.

جلوگیری از ضربه خوردن دندان‌های مصنوعی

در هنگام خارج کردن دندان‌های مصنوعی از دهان خودتان، حتما در یک مکان امن قرار بگیرید تا اگر دندان از دست شما افتاد، آسیبی نبیند. افتادن دندان مصنوعی روی زمین سفت مانند سرامیک، کاشی و پارکت می‌تواند باعث شکستن آن شود و صدمه زیادی را به آن وارد کند.

رعایت بهداشت دندان‌های مصنوعی

برای حفظ سلامت دندان‌های مصنوعی نباید از خمیر دندان استفاده کنید. اما باید بدانید که مانند دندان‌های طبیعی، دندان‌های مصنوعی نیز نیاز به مراقبت روزانه دارند. بنابراین از مسواک‌های نرم برای تمیز کردن دندان‌های مصنوعی استفاده کنید. شستشوی دندان‌های مصنوعی با آب نیز می‌تواند راهگشا باشد.

استفاده از تمیزکننده‌های دندان مصنوعی

می‌توانید برای تمیز کردن دندان‌های مصنوعی، از صابون دست یا مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید. اما سعی کنید که از سفید کننده‌ها، محصولات شوینده قوی و … استفاده نکنید. چون این محصولات می‌توانند به دندان‌ها آسیب وارد کنند. شما می‌توانید از ترکیبات تمیز کننده مخصوص دندان مصنوعی استفاده کنید.

نگهداری صحیح از دندان‌های مصنوعی در هنگام عدم استفاده

اگر می‌خواهید پروتزهای دندانی شما سالم بمانند و نگران خشک شدن آن‌ها نباشید، باید در هنگام عدم استفاده از آن‌ها، این پروتزها را مرطوب نگه دارید. به طور مثال، اگر شب‌ها می‌خواهید دندان‌های مصنوعی را از دهان خودتان خارج کنید، باید آن‌ها را درون آب قرار دهید. فراموش نکنید که آب داغ می‌تواند بسیار برای این دندان‌ها مضر باشد و فقط باید از آب خنک استفاده کنید.

دندان مصنوعی جدید چه حسی را به افراد منتقل می‌کند؟

ممکن است در چند هفته اول نصب پروتزهای دندان مصنوعی جدید احساس متفاوتی در دهان داشته باشید. چرا که هنوز ماهیچه‌ها، بافت لثه، زبان و گونه‌ها به این دندان‌های مصنوعی عادت نکرده‌اند. شاید تا چند روز پس از نصب دندان‌های مصنوعی احساس درد جزئی در ناحیه لثه خودتان داشته باشید. یا اینکه احساس کنید که بزاق دهان شما افزایش پیدا کرده است.

اگر کار ساخت دندان مصنوعی در یک لابراتوار تخصصی انجام شود، ساختار دندان مصنوعی بسیار شبیه به ساختار دندان طبیعی خواهد بود. به همین خاطر نیازی به نگرانی از بابت اینکه تغییر زیادی را در ظاهر خودتان به دلیل استفاده از دندان مصنوعی تجربه کنید، نخواهد بود. علاوه بر آن این نکته را فراموش نکنید که دندان‌های مصنوعی ممکن است لبخند شما را زیباتر و خاص‌تر کنند.

غذا خوردن پس از نصب دندان‌های مصنوعی

ممکن است پس از نصب دندان مصنوعی جدید در دهان خودتان، متوجه شوید که نمی‌توانید مانند گذشته غذا بخورید. غذا خوردن با دندان‌های مصنوعی جدید نیاز به تمرین و صبوری دارد. ممکن است تا چند هفته احساس کنید که نمی‌توانید به خوبی غذا بخورید. به همین خاطر باید برای عادت کردن به دندان مصنوعی، ابتدا با غذاهای نرم آغاز کنید که نیازی به جویدن زیاد غذاها نداشته باشید.

زمانی که به دندان مصنوعی جدید نصب شده در دهان خودتان عادت کردید، می‌توانید رژیم غذایی عادی داشته باشید. با این حال باز هم باید در هنگام جویدن غذاهای سفت احتیاط کنید. از خوردن خوراکی‌های بسیار چسبنده و سفت خودداری کنید. به طور مثال جویدن آدامس با این دندان‌ها مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

تغییر صحبت کردن پس از دندان مصنوعی

ممکن است پس از نصب دندان مصنوعی متحرک یا ثابت متوجه شوید که نحوه صحبت کردن شما دچار تغییر شده است. به طور مثال برای تلفظ برخی از کلمات با مشکل مواجه می‌شوید. یا اینکه نتوانید کلمات دشوار را با صدای بلند تمرین کنید. اما این موضوع موقتی بوده و به مرور زمان به دندان‌های مصنوعی عادت خواهید کرد.

اگر متوجه یک صدای کلیک در هنگام صحبت کردن شدید، با دندانپزشک یا دندانساز خود تماس بگیرید. ممکن است پروتزهای مصنوعی دندان هنگام صحبت کردن، خندیدن و یا سرفه لیز بخورند و در جای نامناسبی قرار گیرند. می‌توانید با کمی تکان دادن دندان مصنوعی، صحبت کردن بدون مشکل داشته باشید.

آیا دندان مصنوعی متحرک ۲۴ ساعته استفاده می‌شود؟

دندانپزشک یا دندانساز می‌تواند توصیه‌های مختلفی برای اینکه باید چه مدت از دندان مصنوعی استفاده کنید، دارد. در طی چند روز اول پس از دریافت دندان مصنوعی، ممکن است مجبور شوید که حتی در طول خواب نیز از دندان‌های مصنوعی استفاده کنید. اگرچه این موضوع ممکن است به طور موقت نگران کننده و ناراحت کننده باشد، اما برای اینکه بتوانید مشکلات ایجاد شده روی دندان‌های مصنوعی را اصلاح کنید؛ حتما به توصیه‌های دندانپزشک یا دندانساز خود عمل کنید.

پس از اینکه دندان مصنوعی متحرک به طور کامل روی لثه شما تنظیم شد، می‌توانید در هنگام خواب آن را از دهان خارج کنید. این کار باعث می‌شود که بافت لثه استراحت کند و زبان و بزاق نیز عملکرد بهتری داشته باشند. پس از بیداری می‌توانید دوباره صبح‌ها از دندان مصنوعی متحرک استفاده کنید.

بهترین مارک دندان مصنوعی

دندان‌های مصنوعی ثابت و متحرک توسط برندهای مختلفی نیز تولید می‌شوند. در حال حاضر شرکت‌های ایرانی و خارجی زیادی در حوزه تولید و ساخت دندان‌های مصنوعی فعالیت می‌کنند که بازه قیمتی محصولات هر یک از آن‌ها با هم متفاوت است. از این رو در صورتی که نیاز به استفاده از دندان مصنوعی جدید داشته باشید، باید حتما با توجه به اعتبار برند و همچنین بازه قیمتی قابل پرداخت توسط خودتان، بهترین مارک دندان مصنوعی را انتخاب کنید. از جمله مارک‌های معروف و معتبر دندان مصنوعی در ایران شامل موارد زیر هستند.

  • برند ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent)؛ برند آلمانی
  • برند ماژور (Major)؛ برند ایتالیایی
  • برند ویتا (Vita)؛ برند آلمانی
  • برند شوفو (Shofu)؛ برند ژاپنی
  • برند هراوس (Heraeus)؛ برند آلمانی
  • برند دنتسپلی سیرونا (Dentsply Sirona)؛ برند آمریکایی
  • برند پژون (Pigeon)؛ برند مشترک چینی و ژاپنی
  • برند نچرال؛ ایرانی
  • برند ایده آل ماکو؛ ایرانی
  • برند کمان دنت؛ ایرانی

هر یک از برندهای معرفی شده به عنوان بهترین برندهای دندان مصنوعی، می‌توانند کیفیت بالایی داشته باشند. فقط کافیست که با دندانساز یا دندانپزشک خود مشورت کنید تا با توجه به بودجه‌ای که دارید، بهترین دندان مصنوعی را برای شما انتخاب کند.

قیمت دندان مصنوعی چقدر است

دندان مصنوعی‌ای که در لابراتوار دندانسازی (های دنت) ساخته و بدست بیمار می‌رسد برای هر فک عددی بین ۳۰ الی ۷۰ میلیون (البته این مبلغ مربوط به بهمن ماه سال ۱۴۰۲ است و احتمال افزایش قیمت، صددرصد وجود دارد) بسته به نوع جنس، کیفیت کار، هنر دست سازنده و چندین پارامتر دیگر تعیین می‌گردد.

همینطور قیمت دندان مصنوعی معمولاً به تعداد دندان‌های استفاده ‌شده، جنس دندان‌ها و فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد.

پس هیچ‌گاه نمی‌توان یک‌ قیمت از پیش ‌تعیین ‌شده را بطور یکسان برای انواع متفاوت دندان‌‌های مصنوعی ارائه کرد. نیاز هست در ابتدا شخص ویزیت شود تا طرح درمان، حجم درمان و نوع کیفیت ساخت مشخص شود، سپس با در نظر گرفتن این موارد قیمت اعلام خواهد شد.

شما می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با لابراتوار دندانسازی (های دنت) تماس داشته باشید، کارشناسان ما سوالاتی درباره شرایط فکی و دندانی شما می‌پرسند تا نسبت به شرایط دندانی فعلی شما آگاهی پیدا کنند و متناسب با شرایط شما قیمت دندان مصنوعی را به شما اعلام می‌کنند.

ساخت بهترین پروتزهای دندانی

شما می‌توانید انواع دندان‌های مصنوعی ثابت و متحرک را از طریق مجموعه‌های معتبر سفارش دهید.‌ های دنت، لابراتواری حرفه‌ای است که امکان ساخت انواع دندان‌های مصنوعی را با تیم باتجربه و همچنین تجهیزات عالی به مشتریان می‌دهد. بیمارانی که نیاز به متخصصین لابراتواری برای ساخت دندان‌ها و پروتزهای دندانی دارند، می‌توانند با مجموعه‌ (های دنت) در ارتباط باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 5]