طالبان: مذاکرات با هیات آمریکایی بسیار مثبت بود
طالبان: مذاکرات با هیات آمریکایی بسیار مثبت بود

امیر خان متقیوزیر خارجه طالبان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که مذاکرات با هیئت آمریکایی در دوحه قطر بسیار مثبت بوده است. او افزود: «خواستار حل پرونده بازداشتی‌های خارجی در افغانستان به شیوه‌ای که مورد رضایت دو طرف باشد، هستیم».

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس:؛ «امیر خان متقی» وزیر خارجه طالبان روز چهارشنبه گفت مذاکراتی که در دوحه قطر با هیئت آمریکایی برگزار شد، بسیار مثبت بوده است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «خواستار حل پرونده بازداشتی‌های خارجی در افغانستان به شیوه‌ای که مورد رضایت دو طرف باشد، هستیم».

توماس وِست، نماینده‌ ویژه آمریکا در امور افغانستان و رینا امیری، نماینده‌ ویژه آمریکا در امور زنان و حقوق بشر در روزهای ۳۰ و ۳۱ جولای (۸ و ۹ مرداد)با هیأت طالبان به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ این گروه گفت‌وگو کرده‌اند. وزارت خارجه‌ آمریکا درباره جزئیات این نشست گفته است که هیأت امریکایی در دیدار با طالبان نگرانی عمیق خود را در رابطه با بحران انسانی ابراز و بر ادامه‌ حمایت از سازمان‌های کمک‌رسان در افغانستان تأکید کرده‌ است.

وزیر خارجه طالبان در ادامه مصاحبه با الجزیره تاکید کرد: «آمریکا باید تحریم‌ها علیه افغانستان را برداشته و موضوع دارایی‌های بلوکه شدن را حل کند».

امیر خان متقی گفت: «در جریان مذاکرات دوحه بر موضوع احترام واشنگتن به حق حاکمیت افغانستان تاکید شد».

وی همچنین افزود که هرگز اجازه داده نخواهد شد که از سرزمین‌های افغانستان علیه دیگران از جمله آمریکا اقدامی انجام شود.

پیشتر وزارت خارجه‌ طالبان در بیانیه‌ای درباره نشست دوحه اعلام کرده بود که هیأت این گروه  با نمایندگان آمریکا در قطر روی اعتمادسازی میان دو طرف، برداشتن گام‌های عملی در این‌ راستا، حذف فهرست‌های سیاه و برداشتن تحریم‌ها، آزادسازی ذخایر بانک مرکزی افغانستان، حفظ ثبات اقتصادی این کشور، مبارزه با مواد مخدر و موضوعات حقوق بشری گفت‌وگو کرده‌ است.

عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان در رشته‌توییتی نوشت که هیأت طالبان یک‌بار دیگر تأکید کرده است که برای اعتمادسازی مهم است تا فهرست‌های «سیاه و جایزه» برداشته و ذخایر بانکی آزاد شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]