ترامپ در آستانه محاکمه بزرگ؛ «به یک کیفرخواست دیگر نیاز دارم!»
ترامپ در آستانه محاکمه بزرگ؛ «به یک کیفرخواست دیگر نیاز دارم!»

رئیس جمهور سابق آمریکا در آستانه سفر به واشنگتن به منظور حضور در دادگاه و محاکمه در ارتباط با حوادث پس از انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، پست جالبی را در شبکه اجتماعی خودش منتشر کرد!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در پروند شورش ششم ژانویه و حمله حامیانش به ساختمان کنگره، متهم شده است، در حال ترک نیوجرسی به مقصد واشنگتن و حضور در دادگاه، ادعای جالبی را مطرح کرد!

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا قرار است دادگاه محاکمه ترامپ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۲۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران) برگزار شود.

در کیفرخواستی که علیه ترامپ صادر شده، چهل‌وپنجمین رئیس جمهور آمریکا به چهار فقره جرم کیفری از جمله توطئه برای فریب‌دادن مردم آمریکا متهم شده است.

ترامپ پیش از ترک باشگاه گلفش در بدمینستر در نیوجرسی، در شبکه اجتماعی خودش موسوم به «تروث سوشال» نوشت: برای تضمین انتخاب شدنم (در انتخابات ۲۰۲۴) یک کیفرخواست دیگر نیاز دارم!»

وی افزود: برای روبه‌رو شدن با اتهاماتی که به‌خاطر اعتراض به یک انتخابات فاسد و تقلبی علیه من مطرح شده، به واشنگتن می‌روم!

نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، در دو پرونده کیفری مجزا اعلام بیگناهی کرده است. او آخرین بار در ماه ژوئن در پرونده نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌شده در عمارت شخصی‌اش در فلوریدا محاکمه شد.

دادگاه محل برگزاری محاکمه ترامپ در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا قرار دارد؛ جایی که حامیان دوآتشه وی در ششم ژانویه ۲۰۲۱ با عبور از موانع امنیتی و نیروهای پلیس، وارد آن شده و قصد داشتند تا به نوعی نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را به سود ترامپ برگردانند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]