شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 25335
  • 13 سپتامبر 2023 - 8:12
  • 145 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تحلیل پیشکسوتان از بازار دلار

تحلیل پیشکسوتان از بازار دلار
تحلیل پیشکسوتان از بازار دلار

افزایشی‌ها از بازار ارز خارج شدند/ روز، روز پولبک بود/ طلای آبشده رکورد کاهش را شکست/ پیشکسوت‌های بازار چه تحلیلی از بازار دلار در ماه پیش‌رو دارند؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند دو خبر باعث شد تا قیمت دلار از مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان فاصله بگیرد و کاهشی شود. اولی اینکه دوشنبه اولین روز نشست شورای حکام بود و بدون اینکه قطعنامه علیه ایران صادر شود نشست پایان پیدا کرد.

خبر دوم از آسوشیتدپرس بود که صبح سه‌شنبه گفته بایدن دستور معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر را صادر کرده است. علاوه بر این‌که این خبرها باعث شدند قیمت دلار کاهش پیدا کند یک اثر دیگر هم در بازار داشت. این خبرها افزایشی‌ها را هم از بازار خارج کرد.

پیش‌بینی افزایشی‌ها درست نبود

همین شنبه ابتدای هفته بازار افزایش داشت و حتی قیمت دلار هرات به بالای ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان رفته بود. بعد از این سقف، اکثر تحلیلگران تصور می‌کردند قیمت به روند صعودی برگشته و همچنان بالا می‌رود، آن‌ها حتی هدف دلار را ۵۰ هزار تومان می‌دانستند.

این تحلیل‌ها باعث شد تا آماتورها تصور کنند روند واقعا صعودی است و در ابتدای بازار یکشنبه خریدار شدند و بازار هم یک افزایش داد. اما در ادامه قیمت کاهش داد تا تمام تحلیل‌ها اشتباه از آب دربیاید. بعد از یکشنبه و خبر رویترز، گروهی از معامله‌گران نظرشان این بود که افزایش شنبه بخاطر تعطیلات اربعین بود که بعد از تعطیلات تقاضای انباشته هفته گذشته در این هفته به بازار آمد.

معامله‌گران پیشکسوت می‌گفتند فضای روانی بازار با اخبار توافق و تبادل زندانیان موجب شده تا نقدی‌کار بیش از دوماه از بازار چشم بردارد. از نظر آن‌ها تا تعیین تکلیف شدن توافق و تمام شدن اثر آن، بازار نوسان بلندی ندارد.

همچنین آن‌هامی‌گویند در این بین حتی اگر خبر منفی بیاید نمی‌تواند تاثیر خاصی در بازار داشته باشد و نهایتا یک نوسان افزایشی و دوباره پایین می‌دهد، چرا که بیش از دو ماه است که بازار منتظر اتفاق افتادن تبادل زندانیان است. در مجموع از نظر آن‌ها بازار مثل یک یخ نمه نمه آب می‌شود و کاهش می‌دهد، در این بین پولبک‌های ریز افزایش هم خواهد داشت.

ترس ریزش در بازار سکه

قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش به حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خورد و در معاملات عصر پولبک بالایی داد. در نهایت بازار ارز هرات در نرخ ابتدای صبح بسته شد. این در حالی بود که قیمت دلار فردایی هرات در کاهش از نقدی سبقت گرفت و تا ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش داشت. در معاملات سه‌شنبه قیمت سکه کانال ۲۸ میلیون را از دست داد و به ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. نکته قیمتی سکه شکاف یک میلیونی خرید و فروشش بود که نشان می‌دهد در بازار ترس از ریزش وجود دارد. در طلای آبشده هم کاهش بیشتر بود و دلیل آن کاهش همزمان انس و دلار بود که حباب طلا را کم کرد.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند طلای آبشده حمایت ۱۰ میلیون و ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان را در مسیر کاهش دارد و اگر از دست برود حمایت مهم آبشده ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود. قیمت دلار هم حمایتش ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر از دست برود مرز روانی ۴۹ هزار را پیش‌رو دارد. این نکته‌ را هم داشته باشید که دفعه قبل که خبر تبادل زندانی آمد قیمت دلار هرات تا ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان پایین کاهش داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.