حمله موشکی ایران به خاک رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متفاوت و گسترده رسانه‌های بزرگ جهان همراه بود. گاردین، بی بی سی، رویترز، وال استریت ژورنال، نیوزویک، دیلی میل و ایندیپندنت از جمله رسانه‌هایی بودند که به تحلیل چگونگی و تبعات حمله ایران به اسرائیل پرداختند.

اقتصادآنلاین_وحید پرویزی؛ حمله موشکی ایران به خاک رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متفاوت و گسترده رسانه‌های بزرگ جهان همراه بود. این رسانه‌ها که پیش از حمله ایران، به نقل از منابع مختلف، حمله قریب الوقوع ایران را افشا کردند، پس از حمله نیز به بررسی ابعاد گوناگون این حمله پرداختند.

گاردین
موشک‌های ایران اسرائیل را وادار کرد تا از سیستم‌های دفاعی پیچیده و پرهزینه استفاده کند

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

با وجود شلیک ۱۸۰ موشک بالستیک، ایران ترجیح می‌دهد بیشتر تسلیحات خود را برای جنگ تمام‌عیار احتمالی با اسرائیل نگه دارد.
فرمانده ارتش اسرائیل پیش‌تر گفته بود که شلیک یک موشک از پدافند پیکان ۲ و ۳، حدود ۳.۵ میلیون دلار و از پدافند فلاخن داود حدود ۱ میلیون دلار هزینه برمی‌دارد؛ در صورتی که هر ساخت هر موشک برای ایران حدود ۸۰ هزار دلار هزینه دارد.

 

بی‌بی‌سی

اول پیغام هشدار آمد بعد صدای انفجار

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

خبرنگار بی‌بی‌سی در تل‌آویو: وقتی هشدار نیروی دفاع داخلی اسرائیل در ساعت ۱۹:۳۰ به تلفن شهروندان ارسال شد همه راهی پناهگاه‌ها شدند. در پیام نوشته شده بود برای نجات جان خود به دستورالعمل‌ها توجه کنید. نیم ساعت بعد در ساعت ۲۰:۰۰ پیام جدید آمد که در پناهگاه‌ها بمانید و نگران صداهای انفجار نباشید.

مردم می‌گفتند: معمولا در اینگونه مواقع نزدیک پناهگاه در خیابان منتظر می‌ایستادیم تا صدای آژیر قطع شود اما این دفعه انگار وضعیت متفاوت است.

 

سی‌ان‌ان

ایران بزرگترین حمله خود را به اسرائیل با شلیک ۲۰۰ موشک بالستیک انجام داد

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

پس از ترور اسماعیل هنیه، مشهورترین شخصیت حماس، در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران در تهران، جهان منتظر پاسخ ایران بود. پس از آن اسرائیل رهبر حزب‌الله لبنان نصرالله را ترور کرد و سپس بنیامین نتانیاهو صحبت‌های خود را مستقیم با مردم ایران بیان کرد.
مقام‌های آمریکایی می‌دانستند که با وجود برخی تبادلات آتش در منطقه، هم ایران و هم حزب‌الله علاقه‌ای به گسترش درگیری ندارند، اما ایران واضح نشان داد که هر اقدام منفی‌ای از طرف اسرائیل تنش‌ها را تشدید خواهد کرد.

رویترز

حماس حمله موشکی قهرمانانه ایران را جشن می‌گیرد

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

گروه حماس حمله موشکی ایران را قهرمانانه خواند و گفت ما اقدام انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران را در پاسخ به ترور رهبر حماس اسماعیل هنیه، رهبر حزب‌الله سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان را تحسین می‌کنیم.

 

علی‌رغم افزایش درگیری در خاورمیانه، اسرائیل متعد شد که به ایران پاسخ خواهد داد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل وعده داد که دشمن سرسخت ایران هزینه حمله موشکی خود به اسرائیل را در روز سه‌شنبه پرداخت خواهد کرد، در حالی که تهران گفت هرگونه اقدام تلافی‌جویانه با “ویرانی گسترده” مواجه خواهد شد و این نگرانی از وقوع یک جنگ گسترده‌تر را افزایش می‌دهد.

 

وال استریت ژورنال

ایران رگباری از موشک‌ها را به سمت اسرائیل روانه کرد

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

ایران حدود ۱۸۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد، تشدید تنش‌هایی که چند روز پس از کشته شدن رهبر حزب‌الله توسط اسرائیل و اعزام نیرو به لبنان، خطر جنگ گسترده‌تری را در خاورمیانه به دنبال دارد.

مقامات گفتند که تعدادی از موشک ها رهگیری شدند، اما برخی از آنان در مرکز و جنوب اسرائیل اصابت کردند. مقامات نظام بهداشت اسراپیل در آنجا هیچ کشته و زخمی جزئی گزارش نکرده اند.

 

نیوزویک

قول ایران برای حمله سریع‌تر، قاطع‌تر و قوی‌تر در صورت پاسخ اسرائیل به حملات موشکی

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

 درنامه‌ای که نیوزویک به دست آورده است، یک دیپلمات ارشد ایرانی نسبت به حمله شدیدتر علیه اسرائیل در صورت واکنش این کشور به حملات موشکی جمهوری اسلامی در بحبوحه تشدید تنش‌ها در خاورمیانه هشدار داده است.

این نامه که توسط امیر سعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل و خطاب به پاسکال کریستین بائیریسویل، رئیس شورای امنیت سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نوشته شده است، در پی توجیه شلیک‌های موشکی ایران است که توسط نیرو‌های دفاعی اسرائیل (IDF) ۱۸۰ فروند بالستیک برآورد شده است. شلیک این موشک‌ها به عنوان اقدامی برای «دفاع از خود» در پاسخ به «اقدامات تهاجمی رژیم صهیونیستی» بیان شده است.

 

ایران پس از اتمام حمله موشکی، به آمریکا هشدار جدی داد

مقامات ایران به نیوزویک گفته اند که جمهوری اسلامی قبل از پرتاب موشک به اسرائیل به آمریکا اطلاعی نداده و در عوض پس از حمله به واشنگتن هشدار مستقیم داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایران «ده‌ها موشک بالستیک که اهداف مهم نظامی و امنیتی» در اسرائیل را هدف قرار می‌دهد، شلیک کرده است. گفته می‌شود که این عملیات برای «دفاع از خود» به دلیل ترور ناخواسته اسماعیل هنیه در تهران، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران در ماه ژوئیه، کشته شدن حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و عباس نیل فروشان سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حملات هوایی اسرائیل در جمعه گذشته در بیروت و همچنین در پاسخ به «تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا» انجام شده است.

 

یک گروه مردمی حامی دونالد ترامپ با خوشحالی از حمله ایران: خدا ایران را حفظ کند!

اینفلوئنسرهای مرتبط با جنبش MAGA رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ به نظر می رسد از حمله ایران به اسرائیل در روز سه شنبه حمایت می کنند و در عین حال علیه برخی در حزب جمهوری خواه نیز صحبت می کنند.

از جمله جکسون هینکل، جوان ۲۴ ساله‌ای که خود را «مارکسیست-لنینیست محافظه‌کار آمریکایی» می‌خواند، با فالوورهای آنلاین زیادی که در شبکه X، توییتر پیشین، پست کرد: «خدا به ایران برکت دهد». هینکل افزود که “خدا اسرائیل را مجازات خواهد کرد” و همچنین خواستار دستگیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شد.

برخی دیگر توانایی‌های اسرائیل را زیر سؤال بردند، زیرا اسرائیل به دنبال دفاع از خود در برابر رگبار موشک‌های ایران بود که بزرگترین حمله در نوع خود از ماه آوریل بود.

 

دیلی میل

خبرنگار اسکای‌نیوز: موشک‌های بالستیک ایران آسمان اسرائیل را وحشتناک کرده بود

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

 

این لحظه وحشتناکی است که یک خبرنگار اسکای نیوز مجبور شد برای نجات جان خود به سرعت بپرد، زیرا ایران موشک‌های بالستیک بی‌سابقه‌ای را به سمت اسرائیل پرتاب کرد. دبورا هاینس، سردبیر امنیتی و دفاعی اسکای‌نیوز، زمانی که ایران حدود ۱۸۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد، در منطقه بود و حمله زمینی ارتش اسرائیل به لبنان را پوشش می داد.

روزنامه‌نگار بریتانیایی ۴۸ ساله عصر سه‌شنبه به‌طور زنده روی آنتن می‌رفت که صدای آژیر خطر از دور شنیده می‌شد. حمله بزرگ ایران به اسرائیل، خاورمیانه را به آستانه یک جنگ همه جانبه کشانده است و اسرائیل اکنون وعده انتقام از تهران را داده است.

 

ایندیپندنت

خاورمیانه به نقطه جوش رسید

واکنش رسانه‌های جهان به حمله موشکی ایران / اقرار به قدرت ایران و موفق بودن عملیات

اسرائیل پس از پرتاب موج موشک‌های بالستیک ایران به سراسر کشور در تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، قول انتقام گرفته است. کمتر از ۲۴ ساعت پس از آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل علیه حزب الله در جنوب لبنان، حدود ۲۰۰ موشک بالستیک توسط تهران شلیک شد. میلیون‌ها نفر به سمت پناهگاه‌ها هجوم بردند، در حالی که در آسمان شهرهای تل‌آویو، اشدود و اورشلیم صدها نور دیده می‌شد، زیرا سامانه گنبد آهنین بیشتر موشک‌ها را رهگیری کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]