هدف پزشکیان از سفر به قطر مشخص شد
هدف پزشکیان از سفر به قطر مشخص شد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از گفت‌وگو با مقامات قطر در سفر به این کشور برای تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان چهارشنبه بعد از ظهر ۱۱ مهر ۱۴۰۳ پیش از سفر به قطر در نشست خبری در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: سفر به قطر به دعوت رسمی امیر محترم این کشور انجام می‌شود و مربوط به برگزاری مجمع همکاری‌ها کشورهای آسیاست.

وی افزود: دو هدف را در این سفر پیگیری می‌کنیم، یکی اینکه با دولت قطر گفت‌وگوهایی درباره تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم که به امضای تفاهماتی خواهد رسید.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: هدف دوم گفت‌وگو درباره وضعیت منطقه است و اینکه کشورهای اسلامی به چه شکل باید با یکدیگر همکاری کنند.

پزشکیان یادآور شد: در مجمع همکاری‌ها و گفت‌وگوهای آسیا با کشورهای این قاره درباره وضعیت بحرانی منطقه و جنایات اسرائیل در آن و نیز عدم پایبندی به هیچکدام از قوانین بین‌المللی و در نهایت، هدف قراردادن انسان‌های بی‌گناه و بیمارستان‌ها و مدارس برای رسیدن به یک زبان و نگاه مشترک در بین همه کشورها گفت‌وگو می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: این امر برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به دست‌بردارشتن از جنایاتش است. اگر غیر از این عمل کنند، طبیعتاً عکس‌العمل‌های سخت‌تری خواهند دید. امیدوارم بتوانیم در نشست با امیر قطر و دیگر سران کشورها ما را به یک نگاه و زبان مشترک در این زمینه برسانند.

وی ادامه داد: وزرای خارجه کشورهای آسیایی برای حل مشکلات و مسائل امنیتی در منطقه و امضای تفاهمات جلسه‌ای مشترک خواهند داشت که امیدوارم این نوع گفت‌وگوها ما را باهم به یک وحدت و انسجام برساند تا دشمنان از طمع ایجاد بلوا و شورش در خاورمیانه، مأیوس کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]