انجام  آزمایش خون چقدر آب میخورد؟ / قیمت چکاپ کامل بدن سال ۱۴۰۲
انجام  آزمایش خون چقدر آب میخورد؟ / قیمت چکاپ کامل بدن سال ۱۴۰۲

چکاب بدن یک اقدام پیشگیرانه موثر در هر گروه سنی است و می تواند در دراز مدت فوق العاده مفید باشد. تورم در این روزها گریبان گیر آزمایش‌های خون هم شده است.

آزمایش خون یک روند برای شناخت سلامتی است که بر روی یک نمونه خونی گرفته‌شده از سیاه‌رگ، سرخ‌رگ یا مویرگ انجام می‌شود؛ آزمایش خون، اغلب در بهداشت و درمان، برای تعیین وضعیت فیزیولوژیک و بیوشیمیایی استفاده می‌شود. همچنین، آزمایش خون مربط به مواد مخدر، برای تشخیص سوءمصرف مواد مخدر به‌کار می‌رود. هزینه آزمایش کامل بسیار بالا است و اکثرا بیمه ها بخشی از این هزینه را تقبل می کنند. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به قیمت آزمایش در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم. 

بررسی گسترش نیوز در ارتباط با هزینه های تشخیصی پزشکی اینبار در محور آزمایشات خون است. در واقع در بسیاری از موارد  انجام ازمایشات به درخواست خود بیمار است که پزشک با توجه به وضعیت بیمار و شرح حال وی روتینی از آزمایشات را می‌نویسد.

در دوران کرونا ویزیت در منزل همچنین انجام  ازمایش درمنزل رواج بیشتری پیدا کرد و این مورد استقبال هم بیماران بود و هم آپشنی برای ازمایشگاهها شد تا ارایه خدمات خود را خاص تر کنند.

اما نکته ای که در بررسی های ما صورت گرفت وجود پکیج های متفاوت از درخواست ازمایشات بود.موردی  که بسیار مشاهده شد پکیج های دسته بندی شده بانوان، اقایان و سالمندان بود که در هرکدام براساس معیارهای از قبل تعیین شده ازمایشات خاصی در لیست وجود دارد و هزینه های این پکیج ها نیز کاملا باهم متفاوت بود.

البته این میزان هزینه بستگی به نوع بیمه شما نیز دارد و تمامی هزینه های اعلامی بصورت ازاد میباشد و طبق بیمه میزان درصد کسری هزینه متفاوت خواهد بود اما عموما در ازمایشگاههای خصوصی این درصد خیلی قابل توجه نبوده و دردی از بیمار نمیکاهد.

یک شخص سالم که قرار است چکاپ سالانه انجام دهد، حدود پانصد هزار تومان باید پرداخت کند. این فقط برای بررسی بعضی از فاکتورهای خون شما خواهد بود در صورتی که بخواهید کلیه فاکتورهای خون خود را بسنجید حدود ۲ میلیون دویست هزار تومان باید پرداخت کنید.

تمام هزینه ها به صورت آزاد می باشد ، در صورت داشتن بیمه ، حق بیمه کسر خواهد شد

چکاپ

یکی از عوامل مؤثر بر قیمت آزمایش خون چکاپ کامل جنسیت افراد است. این آزمایش‌ها با توجه به شرایط فیزولوژی بدن، نوع و میزان هورمون‌هایی که ترشح می‌شود و نوع آزمایش‌ها متفاوت هستند. به عنوان مثال بیشتر آزمایش‌های مربوط به مردان ممکن است به دلیل ضعف سیستم ایمنی به مشکلات عفونی مربوط شود. در صورتی که خانم‌ها بیشتر با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شوند.

این موارد در آزمایش خون دیده می‌شوند که با توجه به وضعیت فرد، در صورت نیاز دارو و درمان‌های دیگر تجویز می‌شوند.  برخی آزمایش‌ها نیز تخصصی‌تر هستند. برای خانم‌ها ماموگرافی، معاینه لگن، تست پاپ اسمیر، معاینه پستان و آزمایش‌هایی مانند پوکی استخوان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در صورتی که برای آقایان تست‌هایی مانند غربالگری پروستات، آزمایش کلسترول، معاینه بیضه‌ها و نیز بررسی فتق و آلت تناسلی از جمله مهم‌ترین‌ها هستند. با توجه به این موارد می‌توان گفت آزمایش و چکاپ برای آقایان و خانم‌ها غیر از موارد عمومی، شامل موارد اختصاصی‌تر هست که هزینه بیشتری نیز در بردارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]