هشدار بانک مرکزی انگلیس درباره تورم و افزایش قیمت‌ها
هشدار بانک مرکزی انگلیس درباره تورم و افزایش قیمت‌ها

اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، هشدار داد که تورم فزاینده‌ای که اقتصاد بریتانیا را فلج کرده است، ممکن است کند شود، اما قیمت مواد غذایی همچنان بالاتر از زمان قبل از بحران هزینه زندگی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، هشدار داد که تورم فزاینده‌ای که اقتصاد بریتانیا را فلج کرده است، ممکن است کند شود، اما قیمت مواد غذایی همچنان بالاتر از زمان قبل از بحران هزینه زندگی خواهد بود.

ارقام رسمی نشان می‌دهد که تورم مواد غذایی در دهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید (PPP) در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن به طور سرسختانه بالا و ۱۷٫۳ درصد باقی مانده است.

اسکای نیوز روز دوشنبه به نقل از پیل نوشت که متأسفانه به نظر می رسد که به این زودی‌ها بلکه در آینده نیز “شاهد کاهش قیمت مواد غذایی نخواهیم بود”.

به گفته این اقتصاددان برجسته، تأثیر شرایط اقتصادی بر قیمت مواد غذایی در بریتانیا “کمی طولانی تر از آنچه انتظار می رفت” بوده است.

پیل به عدم اطمینان در مورد زنجیره تامین کالاهای اساسی مانند گندم و روغن آفتابگردان در نتیجه جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه اشاره کرد که هزینه مواد خام و کالاهای اساسی مواد غذایی را افزایش داده است.

وی این گونه استدلال کرد که شرکت‌های انگلیسی با بستن قراردادهای گران قیمت واکنش نشان داده‌اند و افزود که با پایان یافتن این قراردادها و تطبیق شرکت‌های فرعی مواد غذایی در بریتانیا با پایان اختلال عرضه، سرعت افزایش قیمت‌ها شروع به کند شدن خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رشد قیمت مصرف کننده در بریتانیا علیرغم تلاش های دولت برای مهار تورم به طور مداوم بالا باقی مانده است، زیرا مقامات و اتحادیه های کارگری سوپرمارکت ها را به “تورم حریصانه” و سودجویی حتی با وجود از دست دادن مشتری متهم می‌کنند.

پیل قبلاً گفته بود که خانوارها و کسب‌وکارهای انگلیسی باید بپذیرند که اکنون فقیرتر هستند و باید از درخواست خود برای افزایش دستمزدها و افزایش قیمت‌ها دست بردارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]