داعش مسئول حادثه تروریستی شاه چراغ است؟ / هدف آمریکا ادامه حیات داعش تا ۲۰۳۵ است
داعش مسئول حادثه تروریستی شاه چراغ است؟ / هدف آمریکا ادامه حیات داعش تا ۲۰۳۵ است

رییس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره عامل اصلی حادثه تروریستی شاه چراغ پرداخت و گفت: نیروهای امنیتی در حال بررسی هستند تا عامل این واقعه تروریستی را کشف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسن همتی رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست در خصوص حادثه تروریستی شاه چراغ گفت: تشکیلات تروریستی هدفشان  اجرای سیاست های آمریکا و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم است. بارها این اقدامات در کشور ما انجام شده و در کشورهای دیگر هم این اتفاقات رخ داده است.

وی در ادامه بیان کرد: هدف دیگرشان این است که بگویند امنیت ایران خدشه دار شده است ولی امنیت پایدار ما توسط نیروهای سپاه و سایر نیروهای امنیتی حفظ شده است.  مهیا کردن فضای اغتشاش و ناامنی را می توان مهمترین دلیل این اقدامات تروریستی معرفی کرد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی صحنه گردان این اقدامات هستند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته ولی نیروهای سپاه در حالی بررسی هستند که این اقدام توسط چه گروهی انجام شده است و بعد از نتیجه گیری دقیق به مردم گزارش نیروهای امنیتی را اعلام خواهیم کرد.

همتی با بیان اینکه کمیته امنیت در کمیسیون امنیت ملی وظیفه بررسی شرایط امنیتی کشور را بر عهده دارد و همکاری تنگاتنگی با نهادهای امنیتی دارد ادامه داد: یک شنبه که این حمله انجام شد جلسات متعددی برگزار شد و تیم کمیسیون امنیت ملی عازم شیراز شده تا از امروز حادثه را به طور دقیق در کنار نیروهای امنیتی بررسی کنند.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان  کرد: آمریکا و هم پیمانان خود که داعش را تشکیل داده اند هدفشان ادامه یافتن فعالیت این گروه تا ۲۰۳۵ است. این گروه به دنبال تقویت حاکمیت خود کشورهای اسلامی بودند ولی در حال حاضر در حال دست و پا زدن هستند و می خواهند بگویند که مثل گذشته در حال فعالیت هستند.

همتی افزود: با توجه به توانمندی های ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی با کارگیری عوامل داخلی درصدد ضربه زدن به امنیت کشور برمی آیند. برای رسیدگی به وضعیت این افراد تصمیم گیری هایی شده است. البته اقدامات زیادی بر علیه امنیت ملی ما انجام می شود که بیش از ۹۵ درصد آنها خنثی می شود و مردم در جریان آن قرار ندارند.

همتی ادامه داد: اقدامات نهادهای امنیتی طرح و برنامه های خودش را دارد و این تشکیلات نمی توانند تمام مسائل را در اختیار رسانه ها قرار دهند ولی باید این ارتباط به وجود بیاید.

حمله تروریستی در شاه چراغ برای تداعی حادثه قبلی بود

عبداله کنجی تحلیلگر سیاسی در ادامه برنامه تهران بیست در خصوص بررسی ابعاد و زوایای حمله تروریسی به حرم شاه چراغ گفت: معمولا مشکلاتی که برای کشور ما درست می شود در زمینه امنیتی در رسانه های غربی از کلیشه های خاصی برای مواجه با آن استفاده می شود ولی این بار یک سردرگمی در اطلاع رسانی آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: در داخل کشور رسانه های ما در اطلاع رسانی موفق عمل کردند و این مسئله باعث شد رسانه های خارجی نتوانند به اهداف خود برسند.

کنجی ادامه داد: گلیشه ای که بود باز هم رسانه های خارجی اعلام کردند که این حمله کار خود کشور بوده است. این حرکات صرفا برای اعلام وجود داعش است در حالی که این گروه در حال اضمحلال است.

کنجی ادامه داد: این حرکت مجدد در شاه چراغ به جهت روانی برای احیا و تداعی حادثه قبلی بود.  در حوزه مسائل امنیتی فاصله رسانه و سیستم امنیتی ما زیاد است و باید این فاصله کاهش پیدا کند و تعامل با رسانه باید افزایش پیدا کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]