کنعانی: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است
کنعانی: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس گفت که خطر واقعی برای منطقه، ورود رژیم صهیونیستی به‌عنوان منبع اصلی ناامنی و تهدید کشور‌های اسلامی به جغرافیای منطقه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان؛  «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه مشترک وزیران خارجه آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس پس از نشست در نیویورک، اظهار کرد: تکرار اتهام‌ها و ادعا‌های واهی در شرایط کنونی منطقه به‌هیچ وجه نمی‌تواند تامین‌کننده منافع دولت‌ها و مردم منطقه باشد و صرفا به سود بدخواهانی است که آرامش، توسعه اقتصادی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور‌های این منطقه را بر نمی‌تابند و همواره منافع نامشروع خود را در مداخله‌جویی و بی‌ثباتی و ناامنی منطقه جست‌وجو کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: توانمندی‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دکترین نظامی شفاف قرار دارد که مبتنی بر بازدارندگی و حفظ امنیت ملی است و آنچه خطر واقعی است، ورود رژیم صهیونیستی به‌عنوان منبع اصلی ناامنی و تهدید کشور‌های اسلامی به جغرافیای منطقه است.

کنعانی با تاکید مجدد بر مواضع ثابت و اصولی کشورمان، جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود همواره راهکار حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری و هم‌افزایی کشور‌های منطقه به دور از مداخله طرف‌های فرامنطقه‌ای می‌داند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]