وقوع یک حمله در دریای سرخ
وقوع یک حمله در دریای سرخ

شرکت عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع یک حمله در دریای سرخ در نزدیکی یمن خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت ضمن صدور یک هشدار «حمله» در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت که یک گزارش از یک حادثه در ۱۰۵ کیلومتری غرب بندر الحدیده یمن دریافت کرده است.
این شرکت به جزییات بیشتری در این باره اشاره نکرده است.
خبرگزاری «سبا»ی یمن هم امروز گزارش داد که آمریکا و انگلیس در دو نوبت استان صعده را هدف حمله هوایی خود قرار دادند.
به گزارش ایرنا شبکه خبری «المسیره» یمن نیز روز پنجشنبه به حمله به منطقه «الجَبّانة » در شمال شهر ساحلی الحدیده در غرب یمن اشاره کرد.
از زمان شروع عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.
نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.
در همین حال، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کشتی تجاری آمریکایی در حال حرکت به مقصد بنادر فلسطین اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دادند.
وی ادامه داد: دست به یک عملیات ویژه زدیم و در آن کشتی تجاری «کول» متعلق به آمریکا را هدف قرار دادیم. این عملیات ساعاتی پس از حمله به ناو آمریکایی USS Greeley انجام می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]