تاریخ‌سازی دختر باحجاب مراکشی در جام‌جهانی
تاریخ‌سازی دختر باحجاب مراکشی در جام‌جهانی

نهیله بنزینه در ترکیب اصلی مراکش مقابل کره جنوبی در بازی یکشنبه قرار گرفت و رسما به اولین بازیکن محجبه تاریخ جام جهانی زنان تبدیل شد. این مدافع از سویی توانست به پیروزی مراکش با نتیجه یک بر صفر کمک کند که این اولین برد و اولین گل تاریخ مراکش در جام جهانی زنان بود. بدین ترتیب مراکشی ها با این پیروزی، شانسی جدی برای صعود به مرحله حذفی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همشهری نوشت: السماه هلال، موسس شبکه ورزشی زنان مسلمان در این باره  گفته بود:”دختران به بنزینه نگاه می کنند و با خود فکر می کنند که می توانند جای او باشند.  سیاستمگذاران، تصمیم گیرندگان و مدیران هم می گویند:”باید در کشور بیشتر کار کنیم تا بتوانیم فضای باز و موثر را برای زنان و دختران برای حضور در مسابقات ایجاد کنیم.”

مراکش اولین کشور عرب و متعلق به شمال آفریقاست که به جام جهانی زنان راه یافته است. آنها در اولین بازی خود مقابل المان با نتیجه شش بر صفر شکست خورده بودند اما با پیروزی در مقابل جام جهانی توانستند شگفتی سازی کنند.

مراکش حالا باید آماده بازی حساس پنجشنبه مقابل کلمبیا شود که در صورت پیروزی در ان بازی، حضورشان در یک هشتم نهایی جام جهانی را قطعی کردند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]