VAR اجاره‌ای در راه ایران/ بازی با تیم‌های عربستانی در هاله‌ای از ابهام
VAR اجاره‌ای در راه ایران/ بازی با تیم‌های عربستانی در هاله‌ای از ابهام

پس از مشخص شدن قرعه تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مدیرعامل باشگاه سپاهان از فراهم شدن امکان استفاده از سیستم VAR به صورت اجاره‌ای خبر داد.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از ایسنا،  با برگزاری قرعه‌کشی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی کوالالامپور، تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و نساجی به عنوان نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند که در جریان این قرعه کشی در گروه C، سپاهان ایران با تیم‌های الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان هم‌گروه شد.

به گزارش ایسنا، در حساس‌ترین دیدار این گروه نماینده فوتبال اصفهان و ایران در هفته دوم ( ۱۰ و ۱۱ مهر ماه) به مصاف کریم بنزما و یارانش در الاتحاد خواهد رفت.

این در حالی است که هنوز محل برگزاری بازی تیم‌های ایرانی با رقبای عربستانی در ابهام است.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان، در این خصوص اظهار کرد: مسابقات در تاریخ نزدیکی آغاز خواهد شد، اما ابهاماتی در خصوص بازی با تیم‌های عربستانی مطرح شده است. رأی قبلی در AFC باید تجدیدنظر شود که هنوز نیفتاده است و انتظار داریم امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال موضوع را پیگیری کند تا امکان میزبانی فراهم شود.

او با اشاره به قانون لزوم حضور VAR در این رقابت‌ها، تصریح کرد: حدود ۲ سال قبل فیبر نوری در کل ورزشگاه نقش‌جهان تجهیز شده است و به صورت آزمایشی یک شرکت دانش‌بنیان داخلی به صورت غیررسمی تست انجام دادند.

مدیرعامل سپاهان تاکید کرد: VAR می‌تواند سبب پیشرفت فوتبال در کشورمان شود. البته از الزامات ای اف سی است و امکان ورود به صورت اجاره‌ای فراهم شده و امیدواریم باشگاه‌های ایرانی در آسیا از این امکان استفاده کنند.

ساکت همچنین درباره وضعیت چمن نقش‌جهان نیز بیان کرد: از یک ماه قبل بازسازی و ترمیم چمن توسط کارشناسان خبره آغاز شده است و به دلیل نوع کشت در ۶ سال قبل لایه‌های زیرین اشکالاتی دارد، گروه کارشناسی در حال اصلاحاتی در زیرساخت هستند.

او اضافه کرد: وضعیت چمن بهبود پیدا کرده و برای بازی‌های آینده شرایط مطلوب‌تری خواهیم داشت. پایان امسال باید چمن ورزشگاه نقش‌جهان عوض شود، زیرا ۶ سال قبل کشت شده و باید با شرایط جدید برای مسابقات سال آینده آماده کند.

مدیرعامل سپاهان در پایان یادآور شد: مسابقات آسیایی یک ظرفیت و فضای متفاوتی دارد، تیم‌ها آسیایی به خوبی خود را از لحاظ زیرساخت و حمایت دولت‌ها تجهیز می‌کنند و باید حمایت از سوی وزارت ورزش انجام شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]