اقتصاد ایران: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از راه اندازی شهر هوشمند مسکونی برای اسکان فناوران و نخبگان شاغل در پارک فناوری پردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روح الله دهقانی فیروز آبادی در اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس با اشاره به عملکرد پارک فناوری پردیس گفت: دراین پارک ۸ هزار متخصص در ۴۷۰ هکتار وسعت مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه این پارک در سال گذشته رشد فروش ۴۲ میلیارد تومانی را ثبت کرد، افزود: به گفته کسانی که پارک‌های فناوری سایر کشور‌ها را دیده اند، پارک فناوری پردیس از نظر توان و نیروی انسانی در سطح جهانی قرار دارد.

دکتر دهقانی با ابراز امیدواری از اینکه این پارک با تکمیل زنجیره ارزش و اتصال به بازار‌های بزرگ و جریان‌های مالی خوب، به شهر نوآور تبدیل شود، گفت: امیدوارم در کنار این پارک شهر هوشمند مسکونی شکل بگیرد تا فناوران و افراد شاغل در این مجموعه در شرایط بهتری قرار بگیرند.

وی با اشاره به گردش مالی یک هزار میلیاردی پارک در سال گذشته گفت: این پارک رونمایی از محصول را سالانه در برنامه خود دارد و این محصولات رونمایی شده در سال جاری شامل ۱۲ محصول در حوزه‌های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی و مخابراتی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ضمن اشاره به اینکه با حمایت‌های صورت گرفته پارک فناوری پردیس به زودی به عنوان پارک مطرح جهانی می‌تواند تاثیر گذار باشد، گفت: معاونت علمی در نظر دارد در زمینه توسعه خطوط صادرات محصولات پارک و کمک به فضای رفاهی و امکانات رفاهی و اسکان نخبگان مستقر اقدام کند و اسکان در مجاورت پارک پردیس در شهر هوشمند پردیس خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]