بنا به آمارهای منتشره، در یک سال گذشته ۵۰ محصول دانش‌بنیان شرکت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در یک سال گذشته صادر شده که نشان از آینده درخشان این شرکت‌ها دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی و به نقل از آمارهای پارک علم و فناوری استان، توسعه پارک علم و فناوری استان در سالیان اخیر روند رو به رشدی پیدا کرده است بطوریکه هم‌اکنون ۱۶۳ شرکت عضو پارک شده که ۴۶ شرکت نیز دانش‌بنیان هستند و این آمار نسبت به سال گذشته /۱۴۰۱/ بترتیب ۲۴ و ۳۵ درصد رشد داشته است.
همچنین تعداد کارکنان نیز با ۶ درصد رشد به ۱۰۵۶ و فروش داخلی محصولات با ۷۳ درصد افزایش به ۲۹۳۹ میلیارد ریال رسیده است که در نوع خود رکوردی قابل توجه به شمار می‌رود.
شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان بخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان در یک سال اخیر در زمینه صادرات محصول نیز موفق ظاهر شده‌اند بطوریکه ۵۰ محصول به ارزش تقریبی ۳۴هزار دلار صادر شده است و آینده روشنی را نشان می‌دهد.
هرچند کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی برای توسعه زیرساخت‌ها، عدم تخصیص منابع اعتباری مالی و استانی، پایین بودن اعتبارات عمومی نسبت به میانگین کشوری، عدم امکان استفاده از معافیت‌های گمرکی و عدم اجرای کامل مفاد قانون جهش تولید دانش بنیان توسط دستگاهای اجرایی استان از مهم‌ترین چالش‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، محصولات نوآورانه و دانش بنیان واحدهای مستقر در پارک می‌تواند شرایط خوبی بخصوص برای اشتغال و روند رو به رشد درآمدهای ارزی را به همراه داشته باشد.
بی‌شک در دورانی که دنیای صنعت به سمت ایده‌های خلاقانه و نوآورانه حرکت می‌کند، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در کشور در این زمینه پیشتاز بوده و با حمایت‌های پارک علم و فناوری موفقیت‌های قابل توجهی را رقم بزند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر ۱۸۳۸۴۴۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]