معامله آسان، حرفه‌ای و سریع در فارکس با پلتفرم آی تی بی تریدر
معامله آسان، حرفه‌ای و سریع در فارکس با پلتفرم آی تی بی تریدر
بدون در اختیار داشتن یک پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای، شما شانس چندانی برای موفقیت در بازار فارکس نخواهید داشت.
فهرست خبر اقتصادی معامله آسان، حرفه‌ای و سریع در فارکس با پلتفرم آی تی بی تریدر

بدون در اختیار داشتن یک پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای، شما شانس چندانی برای موفقیت در بازار فارکس نخواهید داشت. یک پلتفرم معاملاتی استاندارد در عین اینکه ترید را تسهیل می‌کند، نقش بسزایی در افزایش سرعت معاملات دارد، ضمن اینکه ابزارهای معاملاتی پلتفرم‌ها نیز به‌صورت مستقیم روی کیفیت کار تریدرها تاثیر می‌گذارد.

فرقی نمی‌کند که به‌تازگی فعالیت در بازار فارکس را آغاز کرده‌اید یا تریدر باسابقه‌ای هستید؛ در هر صورت اگر به‌دنبال یک پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای می‌گردید، بروکر آی‌تی‌بی (ITBFX) به‌تازگی یک پلتفرم معاملاتی اختصاصی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

آی‌تی‌بی تریدر (ITB Trader) یک پلتفرم با قابلیت‌های جذاب و حرفه‌ای است که مسیر شما به‌سمت موفقیت را هموار می‌کند. در این مطلب قصد داریم نیم نگاهی به ویژگی‌های آی‌تی‌بی تریدر و مزایای آن در مقایسه با رقبا بیندازیم.

آنچه باید درباره آی تی بی تریدر بدانید!

یک پلتفرم معاملاتی را بیش از آنکه با شهرت یا قدمت بسنجند، باید از طریق ویژگی‌هایش مورد ارزیابی قرار دهند. در این حالت می‌توان در مقایسه پلتفرم‌های معاملاتی مختلف، بهترین گزینه را راحت‌تر انتخاب کرد. به‌همین دلیل در اینجا مروری بر مهم‌ترین ویژگی‌های آی‌تی‌بی تریدر خواهیم داشت. پس از مطالعه این بخش می‌توانید به‌راحتی آن را با سایر پلتفرم‌های معاملاتی مانند متاتریدر مقایسه کنید.

۱٫ پردازش سریع معاملات

بر اساس آخرین داده‌های یافته‌های کارشناسان، پلتفرم متاتریدر ۵ قادر است هر معامله را ظرف مدت زمان ۵ میلی ثانیه پردازش کند. این در حالی است که آی تی بی تریدر سفارشات را با سرعت ۱۰ برابر متاتریدر اجرا می‌کند. این موضوع بسیار مهمی است که نشان‌دهنده سازوکار پیشرفته‌تر آی‌تی‌بی تریدر در مقایسه با رقباست.

شاید برای تریدرهای عادی این موضوع چندان جلب توجه نکند؛ اما اسکالپرها که در یک جلسه معاملاتی صدها پوزیشن را در مدت زمان کوتاهی باز و بسته می‌کنند، اهمیت اجرای سریع معاملات را تصدیق می‌کنند.

۲٫ انجام صفر تا صد فرآیند ترید در آی‌تی‌بی تریدر

یکی از چالش‌هایی که تریدرها هنگام کار کردن با پلتفرم‌های معاملاتی دارند، نیاز به جابه‌جایی بین پلتفرم‌های مختلف برای انجام فرآیند‌های گوناگون ترید است. مثلا عملیات واریز و برداشت در یک پلتفرم انجام می‌شد و افراد برای معامله باید به پلتفرم دیگری مراجعه می‌کردند. همین موضوع برای تحلیل نمودار قیمت نمادهای معاملاتی نیز صدق می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود تا سرعت انجام معامله برای تریدرها کاهش پیدا کند. ضمن اینکه تجربه کاربری مطلوبی نیز برای معامله نخواهند داشت. آی‌تی‌بی تریدر این مشکل را یکبار برای همیشه برطرف کرده است. صفر تا صد فرآیند واریز و برداشت وجه، تحلیل نمادهای معاملاتی، رصد اخبار و تقویم اقتصادی و همچنین معامله در یک صفحه از پلتفرم آی‌تی‌بی تریدر انجام می‌شوند. به‌همین دلیل کار برای تریدرها خیلی ساده‌تر و سریع‌تر جلو می‌رود.

پنل ثبت سفارش آی‌تی‌بی تریدر

پنل ثبت سفارش آی‌تی‌بی تریدر

۳٫ ارائه ژورنال معاملاتی

معامله‌گران حرفه‌ای در بازار فارکس، استفاده از ژورنال معاملاتی را جدی می‌گیرند. تاریخچه معاملات یک تریدر در ژورنال معاملاتی ثبت می‌شود. در ادامه تریدر به‌مرور زمان وضعیت عملکرد خود را به‌کمک ژورنال معاملاتی تحلیل و بررسی می‌کند. به‌این ترتیب می‌تواند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و برای ارتقای کیفیت معامله‌گری برنامه‌ریزی کند.

ثبت دستی اطلاعات معاملات برای تهیه ژورنال اصلا کار ساده‌ای نیست. در عین حال پلتفرم‌هایی هستند که در ازای خرید اشتراک، امکان بهره‌مندی از ژورنال را برای شما فراهم می‌کنند.

آی‌تی‌بی تریدر، سرویس ژورنال معاملاتی را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد و بلافاصله بعد از بستن هر پوزیشن معاملاتی، اطلاعات آن در ژورنال به‌صورت خودکار ثبت می‌شود. محیط ژورنال معاملاتی آی‌تی‌بی تریدر نیز به‌صورت گرافیکی طراحی شده تا تحلیل و بررسی عملکرد برای شما آسان‌تر باشد.

۴٫ برخورداری از سرویس کپی تریدینگ

آی تی بی تریدر برای معامله‌گران فارکس، یک سرویس ویژه را در نظر دارد. شما می‌توانید از سرویس کپی تریدینگ این پلتفرم، تریدرهای حرفه‌ای فعال در بازار فارکس را شناسایی و دنبال کنید. استفاده از بخش کپی تریدینگ آی‌تی‌بی تریدر رایگان است. ضمن اینکه هر تریدر این بخش یک پروفایل اختصاصی دارد.

به‌این ترتیب شما می‌توانید سوابق عملکرد تریدرها را بررسی و بهترین گزینه را انتخاب کنید. معاملات شما در سرویس کپی تریدینگ آی‌تی‌بی تریدر به‌صورت خودکار بر اساس خرید و فروش تریدر مد نظر در بروکر ITB ثبت می‌شود و تنها باید موجودی کافی در حساب کاربری خود داشته باشید.

۵٫ شفافیت در ارائه اطلاعات نمادهای معاملاتی

یکی از موضوعاتی که معمولا در ارزیابی پلتفرم‌های معاملاتی مورد غفلت قرار می‌گیرد، شفافیت در ارائه اطلاعات نمادهای معاملاتی است. در پلتفرم آی‌تی‌بی تریدر PIP Value تمام نمادها به‌صورت دلار به‌نمایش در می‌آید. ضمن اینکه قیمت نمادهای معاملات به‌صورت لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شوند. در بخش Top Mover، برترین نمادهای معاملاتی و میزان تغییر قیمت‌ آن‌ها در طول یک جلسه معاملاتی به‌نمایش در می‌آید.

۶٫ ارائه سرویس اخبار و تقویم اقتصادی

بر کسی پوشیده نیست که اخبار و رویدادهای اقتصادی و سیاسی تاثیر بسیار زیادی روی قیمت دارایی‌های مختلف دارند. به‌همین دلیل شما در جایگاه یک تریدر حرفه‌ای باید حتما نیم نگاهی به اخبار و تقویم اقتصادی مرتبط با نمادهای معاملاتی مد نظر خود داشته باشید.

سرویس اخبار و تقویم اقتصادی آی‌تی‌بی تریدر

سرویس اخبار و تقویم اقتصادی آی‌تی‌بی تریدر

با استفاده از آی‌تی‌بی تریدر، نیازی به مراجعه به فارکس فکتوری نخواهید داشت؛ چراکه سرویس اختصاصی تقویم اقتصادی و اخبار در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با انتخاب نمادهای معاملاتی مد نظر خود به‌صورت تخصصی روی اخبار مرتبط با آن‌ها تمرکز کنید.

۷٫ رابط کاربری ساده

آی‌تی‌بی تریدر در نسخه‌های مختلف موبایل، دسکتاپ و وب عرضه شده است. بنابراین شما می‌توانید در هر شرایطی تنها با دسترسی به اینترنت در این پلتفرم فعالیت کنید. از سویی دیگر رابط کاربری آی‌تی‌بی تریدر در مقایسه با متاتریدر به‌مراتب کاربر پسندتر است. شما می‌توانید به‌راحتی با بخش‌های مختلف این پلتفرم معاملاتی تعامل کنید و معاملات خود را انجام دهید.

کلام پایانی

آنچه باید درباره یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی پیش روی تریدرهای فارکس بدانید را در قالب این مطلب به‌صورت کامل بررسی کردیم.

بروکر آی‌تی‌بی به ایرانیان خدمات ارائه می‌کند و امکان واریز و برداشت ریالی و رمز ارزی را برای کاربران خود فراهم کرده است. بیش از ۱۰۰۰ نماد معاملاتی در حوزه فارکس، کامودیتی‌ها، ارزهای دیجیتال، شاخص‌های سهام و … در این بروکر قابل معامله هستند. بعد از ثبت نام در بروکر itbfx می‌توانید وارد پلتفرم آی‌تی‌بی تریدر شوید و به‌این ترتیب، از فضای معاملاتی استاندارد و حرفه‌ای آن استفاده کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]