برگزاری مجمع سهام عدالت ۲۴ استان در انتظار شورای عالی بورس
برگزاری مجمع سهام عدالت ۲۴ استان در انتظار شورای عالی بورس

از ۳۱ استان کشور، تنها ۷ استان موفق به برگزاری مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری خود شده‌اند که با توجه به پایان مهلت قانونی برگزاری مجامع این شرکتها، لازم است شورای عالی بورس اقدام به تصمیم‌گیری و تمدید این زمان کند.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی مصوبه آبان ماه ۱۴۰۲ شورای عالی بورس مقرر شد شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اقدام به برگزار مجامع خود تا شهریورماه ۱۴۰۳ کنند.

در این راستا دو استان خراسان شمالی و زنجان که به صورت پایلوت انتخاب شده بودند، موفق شدند به ترتیب در بهمن و اسفندماه سال گذشته مجامع شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت خود را برگزار کنند.

در این راستا از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه هم ۵ شرکت‌سرمایه‌گذاری استانی دیگر شامل استان‌های گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه مجامع خود را برگزار کردند.

این در شرایطی است که مجامع ۴ استان قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین و یزد نیز به دلیل تصویب نشدن صورت‌های مالی و رعایت نکردن مصوبات شورای عالی بورس تشکیل نشد.

علاوه بر این مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری استان سهام عدالت ۶ استان‌ شامل فارس، خوزستان، همدان، کردستان، خراسان جنوبی و ایلام نیز به دلیل به روز نبودن اطلاعات تعاونی‌ها و آماده نبودن صورت‌های مالی لغو شد.

این در شرایطی است که استانهای تهران، البرز و سمنان هم به دلیل عدم پذیرش در بازار سرمایه اقدامی برای برگزاری مجامع شرکتهای سرمایه گذاری خود انجام نداده‌اند، که لازم است در این خصوص نیز تعیین تکلیف صورت گیرد.

در مجموع باید گفت از ۳۱ استان کشور، تنها ۷ استان موفق به برگزاری مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری خود شده‌اند که در این خصوص لازم است شورای عالی بورس با توجه به پایان مهلت قانونی برگزاری مجامع این شرکتها، اقدام به تصمیم‌گیری و تمدید این زمان کند.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]