افشای اطلاعات تازه از بی‌سیم‌های عجیبی که به لبنان رسیدند/ انفجارهای روز گذشته ۲۰ کشته به جا گذاشت
افشای اطلاعات تازه از بی‌سیم‌های عجیبی که به لبنان رسیدند/ انفجارهای روز گذشته ۲۰ کشته به جا گذاشت

برای دومین روز، وسایل ارتباطی در سراسر لبنان و در حومه جنوبی پایتخت، بیروت، در حمله‌ای آشکار به حزب الله منفجر شد. به گفته وزارت بهداشت لبنان، دست کم ۲۰ نفر کشته و ۴۵۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ این انفجارها تعداد کشته شدگان این دو حمله را به حداقل ۳۲ نفر رساند که تعدادی از آنها عضویت حزب الله را تایید کردند. مجروح شدن حدود ۳۰۰۰ نفر دیگر در این حملات از بعدازظهر سه شنبه که هزاران پیجر متعلق به اعضای حزب الله منفجر شدند و ۱۲ نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدند، تایید شده است.

حزب الله و همچنین مقامات ایالات متحده و سایر کشورها که در این مورد مطلع شدند، گفتند که اسرائیل پشت انفجارهای روز سه شنبه بود. ارتش اسرائیل به درخواست اظهارنظر درباره انفجارهای روز چهارشنبه پاسخی نداد و از اظهار نظر در مورد انفجارهای روز سه شنبه خودداری کرد.

اما یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، چهارشنبه شب در یک بیانیه ویدئویی گفت که اسرائیل «در آغاز دوره جدیدی از این جنگ است». 

• دستگاه‌های بی‌سیم: تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته، دستگاه‌های درگیر در حملات چهارشنبه را به عنوان یک بی‌سیم، IC-V82، با نام تجاری شرکت ژاپنی Icom شناسایی کرد. مشخص نیست که حزب الله این دستگاه ها را از کجا خریداری کرده است. آنها بزرگ‌تر و سنگین‌تر از پیجرهایی بودند که روز سه‌شنبه در سراسر کشور منفجر شدند و در برخی موارد آتش‌های بزرگ‌تری ایجاد کردند که نشان می‌دهد ممکن است مقادیر بیشتری مواد منفجره در خود نگه داشته باشند.
• انفجارها باعث وحشت می شود: انفجارهای روز چهارشنبه در مراسم تشییع جنازه دو مبارز حزب الله، یک امدادگر و یک کودک که در حملات سه شنبه کشته شده بودند، وحشت ایجاد کرد. از عزاداران خواسته شد باتری‌های خود را از تلفن‌های خود خارج کنند.
• کوچکترین قربانی: عزاداران در روستای سرعین برای تشییع جنازه فاطمه عبدالله ۹ ساله که روز سه شنبه در حمله پیجر جان خود را از دست داد، تجمع کردند. آنها در حالی که از قبرستان عبور می کردند شعار می دادند:«فرزند ما فاطمه را کشتند!»

المنار، یکی از خبرگزاری های وابسته به حزب الله، گزارش داد که دستگاه‌های بی‌سیم در دستان مردم منفجر شده است.

وزارت مخابرات لبنان، دستگاه‌های منفجره را با نام Icom V82، نوعی بی‌سیم شناسایی کرد و افزود که این دستگاه‌ها از طریق توزیع‌کننده رسمی خریداری نشده‌اند و از سوی وزارتخانه مجوز ندارند. 

افشای اطلاعات تازه از بی‌سیم‌های عجیبی که به لبنان رسیدند/ انفجارهای روز گذشته ۲۰ کشته به جا گذاشت

واکنش شرکت آیکام به انفجار بی‌سیم‌ها در لبنان

همان‌طور که گفته شد، تصاویر بی‌سیم‌های منفجر شده برچسب‌هایی را نشان می‌دهند که نام شرکت ارتباطات رادیویی و تلفن ژاپنی ICOM (6208.T) بر روی آن ثبت شده است. این بی‌سیم‌ها شبیه دستگاه IC-V82 این شرکت است.

افشای اطلاعات تازه از بی‌سیم‌های عجیبی که به لبنان رسیدند/ انفجارهای روز گذشته ۲۰ کشته به جا گذاشت
نمونه‌ای از بی‌سیم‌های منفجر شده

ایکام در بورس اوراق بهادار توکیو روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌های خبری است که بی‌سیم‌های حاوی لوگوی آن در لبنان منفجر شده‌اند و اطلاعات به‌روز شده را در وب‌سایت خود منتشر خواهد کرد.

این شرکت می‌گوید که همه بی‌سیم‌های خود را در ژاپن تولید می‌کند و نمی‌تواند تأیید کند که آیا دستگاهی را صادر کرده است یا خیر، تا حدی به این دلیل که تولید این مدل ۱۰ سال پیش متوقف شده بود.

این شرکت مستقر در اوزاکا گفت که محصولاتش برای بازارهای خارج از کشور منحصراً از طریق توزیع کنندگان مجاز فروخته می‌شود و صادرات را مطابق با مقررات کنترل تجارت امنیتی ژاپن بررسی می‌کند.

این شرکت قبلاً در مورد نسخه‌های تقلبی دستگاه‌های خود که در بازار در حال گردش هستند، به ویژه مدل‌های متوقف شده هشدار داده بود.

یک منبع امنیتی گفت که بی‌سیم‌های حزب الله پنج ماه پیش و تقریباً همزمان با پیجرها خریداری شد.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]