خداحافظی با دایناسور مشهور/ لوگوی موزیلا عوض شد
خداحافظی با دایناسور مشهور/ لوگوی موزیلا عوض شد

موزیلا نام تجاری خود را به‌روز کرده است تا به ریشه‌های خود در Netscape (اولین مرورگر وب که بعدها توسط بنیاد موزیلا خریداری شد) ادای احترام کند و سازمان اصلی را از مرورگر فایرفاکس متمایز کند.

به گزارش خبرآنلاین، تغییر قابل توجه در لوگوی شرکت موزیلا این است که اکنون به‌شکل Mozilla با تایپوگرافی جدید نوشته می‌شود و یک پرچم به شکل حرف M در کنار آن قرار می‌گیرد.

به نقل از زومیت، این پرچم نماد «روح فعال» برند است و با توصیف بنیاد موزیلا از خودش تطابق دارد: «سازمان غیرانتفاعی که بر ایجاد شفافیت، نوآوری و مشارکت در اینترنت تأکید می‌کند» و به‌طور مرتب گزارش‌های حریم خصوصی را منتشر می‌کند که سیاست و شیوه‌های امنیتی شرکت‌های فناوری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

خداحافظی با دایناسور مشهور/ لوگوی موزیلا عوض شد
لوگوهای قدیمی و جدید موزیلا

امی ببینگتون، مدیر برند موزیلا گفت: «ما عمداً سیستمی طراحی کردیم که به‌درستی با گستره‌ی مخاطبان ما، از توسعه‌دهندگان تا حامیان، افراد مؤثر و فعالان، همسو باشد. این سیستم به برنامه‌نویسان محلی که درحال توسعه‌ی ابزارهایی برای توانمندسازی کاربران هستند، مقامات دولتی که برای قوانین بهبود ایمنی اینترنت تلاش می‌کنند و مصرف‌کنندگان روزمره‌ای که به‌دنبال بازپس‌گیری کنترل زندگی دیجیتال خود هستند، مربوط می‌شود.»

خداحافظی با دایناسور مشهور/ لوگوی موزیلا عوض شد

تصویر پرچم به‌همراه نقطه‌ای که روی آن قرار دارد، یادآور دایناسور نمادینی است که در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان اولین لوگوی موزیلا طراحی شده بود. به‌نقل از ورج، مارک سورمن، مدیرعامل موزیلا گفت: «پرچم می‌تواند به نمادی برای سبک هنری ASCII ما تبدیل شود و انگیزه‌ای برای طرفدارانمان باشد.» آژانس برندینگ جهانی JKR در ایجاد نام تجاری جدید، با موزیلا همکاری کرده است.

موزیلا رنگ قرمزی را که در لوگوی قدیمی دایناسور تیرکس استفاده می‌شد کنار گذاشته است و به‌جای آن از رنگ سبز استفاده می‌کند تا رنگی روشن به پس‌زمینه‌ی سفید یا سیاه اضافه کند. این تغییر، به‌همراه قلم‌های سفارشی Mozilla Semi-Slab و Mozilla Sans و Mozilla Sans Text، جایگزین نام تجاری قبلی خواهد شد که موزیلا در سال ۲۰۱۷ معرفی کرد.

وب‌سایت موزیلا هنوز هم از نام تجاری قدیمی خود استفاده می‌کند، اما به‌تدریج به‌روزرسانی خواهد شد. ببیگتون می‌گوید: «ما می‌خواهیم برند خود را در محیط‌ها و سطوح مختلف منتشر کنیم تا موزیلا را دوباره به یاد مردم بیندازیم.»

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]