این گوشی‌های شیائومی به آخر خط رسیدند
این گوشی‌های شیائومی به آخر خط رسیدند

شیائومی دو مدل گوشی خود را از لیست بروزرسانی‌ها خارج کرد. این گوشی‌ها دیگر آپدیت‌های امنیتی و نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت شیائومی، اعلام کرده است که طبق روال گذشته چندین نسخه از گوشی‌های هوشمند محبوب این برند دیگر بروزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری دریافت نخواهند کرد. در لیستی که اخیرا منتشر شده است عنوان EOL وجود دارد که به عنوان فرآیند پایان عمر شناخته می‌شود. تمامی مدل‌هایی که در لیست وجود دارد کاملا از رده خارج شده‌اند. البته، نسخه‌های موجود بیشتر از ۲ یا ۳ سال عمر دارند و توقف ارائه بروزرسانی توسط شیائومی یک امر عادی محسوب می‌شود.

به نقل از گجت‌نیوز، طبق لیست موجود در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴، این شرکت دو مدل معروف را به این دسته‌بندی اضافه کرده است که شامل شیائومی Civi و پوکو C۳۱ می باشد. بدین ترتیب این مدل‌ها دیگر بعد از ۳ سال پشتیبانی امنیتی و نرم‌افزاری دیگر هیچ بروزرسانی دریافت نخواهند کرد.

مدل شیائومی Civi، که به تازگی در این لیست قرار گرفته است، برای آخرین بار در ماه فوریه ۲۰۲۴ (بهمن ۱۴۰۲) آپدیت دریافت کرده بود. محتوای این بروزرسانی شامل آخرین نسخه رابط کاربری HyperOS این شرکت بود که پس از ارائه آن تمامی آپدیت‌ها متوقف شد. البته، بعد از این تمامی کاربران این گوشی شیائومی دیگر از ویژگی‌ها و بهبودهای جدید بهره‌مند نمی‌شوند.

مدل پوکو C۳۱، نیز در این لیست قرار دارد و آخرین بروزرسانی این مدل در جولای ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) تحت عنوان MIUI ۱۲.۵ بود که در نهایت با قرار گرفتن در دسته‌بندی EOL، دیگر هیچ آپدیتی برای این گوشی شیائومی عرضه نمی‌شود. حال بعد از این خبر، مدل C۳۱ کاملا از روند بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی شیائومی خارج شد.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]