پاداش یک میلیون دلاری در انتظار این افراد
پاداش یک میلیون دلاری در انتظار این افراد

قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence هفته آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، اپل پیش از اینکه هفته آینده قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence را در دسترس عموم قرار دهد، اعلام‌کرده که محققان امنیتی در صورت پیداکردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی اپل اینتلیجنس تا یک میلیون دلار دستمزد دریافت خواهند کرد.

غول سازنده آیفون که هفته آینده می‌خواهد iOS ۱۸.۱ دارای بخشی از قابلیت‌های اپل اینتلیجنس را منتشر کند، در پستی از وبلاگ امنیتی اپل، برنامه‌ای را برای کشف آسیب‌پذیری‌های پلتفرم Private Cloud Compute یا PCC خود معرفی کرده است. این شرکت درباره پلتفرم خود نوشته است:«Private Cloud Compute درخواست‌های محاسباتی پیچیده اپل اینتلیجنس را انجام می‌دهد و درعین‌حال حفاظت‌های امنیتی و حریم‌خصوصی پیشگامانه‌ای را ارائه می‌کند.»

پاداش یک میلیون دلاری در انتظار این افراد

پاداش مالی برای کشف آسیب‌پذیری‌های هوش مصنوعی

اپل می‌گوید در صورتی که یک محقق بتواند از راه دور کدهای مخرب خود را روی سرورهای Private Cloud Compute اجرا کند، جایزه‌ای حداکثر یک میلیون دلاری دریافت می‌کند. همچنین اگر روشی برای استخراج اطلاعات حساس کاربران یا درخواست‌هایی که به هوش مصنوعی داده‌اند پیدا شود، محقق آن جایزه ۲۵۰ هزار دلاری دریافت می‌کند.

علاوه‌براین، اپل برای «هر مشکل امنیتی که تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد» و در دسته‌بندی آن قرار نگیرد نیز پاداش‌هایی تعریف کرده است.

شرکت‌های صنعت فناوری مانند اپل و مایکروسافت با معرفی برنامه‌های «شکار باگ» (Bug Bounty) به هکرها و محققان امنیتی پاداش‌های مالی را ارائه می‌کنند تا نقص‌ها و آسیب‌پذیری محصولات آن‌ها را به‌صورت خصوصی گزارش کنند.

غول سازنده آیفون همچنین یک راهنمای امنیتی که جزئیات فنی PCC را بیان می‌کند، یک «محیط تحقیقات مجازی» قابل نصب روی مک با اپل سیلیکون، ۱۶ گیگابایت رم و آخرین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان macOS Sequoia ۱۵.۱ و کد منبع PCC را منتشر کرده است.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]