اینوتکس ۲۰۲۴، از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
اینوتکس ۲۰۲۴، از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
نشست خبری اینوتکس ۲۰۲۴، صبح امروز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در کارخانه نوآوری های‌وی برگزار شد. در این نشست خبری ضمن ارائه گزارشی از دوره‌های گذشته نمایشگاه اینوتکس، برنامه‌های برگزاری سیزدهمین دوره از این نمایشگاه اعلام شد.
فهرست خبر اقتصادی اینوتکس ۲۰۲۴، از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

    در ابتدای این نشست خبری، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، ایران را بزرگترین زیست‌بوم نوآوری منطقه خواند و گفت که هدف از برگزاری نمایشگاه اینوتکس، توسعه اقتصاد نوآوری است. به گفته صفاری‌نیا، آینده متعلق به نوآوری است و تجربه کشورهای مختلف نشان می‌دهد هر کشوری که در حوزه نوآوری پیشتاز بوده‌، در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است. رئیس پارک پردیس اعلام کرد که اینوتکس سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده داشته و ۸۳ تفاهم‌نامه به ارزش ۲ هزار میلیارد هفتصد و هفتاد میلیون ریال در این نمایشگاه منعقد شده است.

    رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به نیروی انسانی و اهمیت آن در توسعه اقتصاد نوآورانه گفت: «رخدادهای بین‌المللی یکی از روش‌هایی است که کشورها برای جذب نخبگان از آن استفاده می‌کنند. همچنین، یکی از روش‌های توسعه اقتصاد فناورانه استارتاپ ویزا و جذب سرمایه‌گذاری است. ما بزرگترین زیست‌بوم نوآوری را در منطقه داریم و باید به نحو مناسبی این مسئله را به جامعه جهانی نشان دهیم.»

    مهدی صفاری‌نیا، مهم‌ترین ابزار برای معرفی ظرفیت‌های نوآوری را اینوتکس دانست و گفت که تمرکز این دوره از نمایشگاه اقتصاد نوآوری است. رئیس پارک فناوری پردیس افزود: «در این دوره از نمایشگاه، شرکت‌های فناور و استارتاپی و شرکت‌های صنعتی بزرگ حضور دارند. به غیر از شرکت‌های نوآورانه و صنعتی، سرمایه‌گذاران و سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی هم در این رویداد حضور دارند.»

    مجتبی جباری‌پور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و رئیس اینوتکس ۲۰۲۴ درباره اهداف سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس و تاثیر آن روی رشد تولید ناخالص داخلی گفت: «اینوتکس، پلتفرمی برای همکاری، هم‌افزایی و تعامل زیست‌بوم نوآوری کشور است. یکی از مهم‌ترین اهداف ما شکل‌گیری هم‌افزایی در اقتصاد نوآور یا اقتصاد دانش‌بنیان است‌.» جباری‌پور، بر این باور است که اینوتکس فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری، بومی‌سازی و شبکه‌سازی فعالان حوزه نوآوری است که زمینه‌ای را برای گفت‌وگوی فعالان فراهم می‌کند.

    رئیس سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس اعلام کرد که سال گذشته بیش از ۴۵۰ شرکت در اینوتکس حضور داشتند و افزود: «اینوتکس کانونی برای هم‌افزایی نقش‌آفرینان اکوسیستم نوآوری است؛ محلی برای ارتباط‌گیری با شبکه گسترده‌ای از مخاطبان، شرکت‌ها و سیاست‌گذاران، همچنین یادگیری و کسب اطلاعات حوزه نوآوری از طریق نخبگان. سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک پردیس برگزار خواهد شد.»

    به گفته مجتبی جباری‌پور، بخش‌های مختلف نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ شامل نمایشگاه، بخش رویداد و آنلاین می‌شود. رئيس نمایشگاه اینوتکس گفت که در بخش نمایشگاهی این رویداد مجموعه‌ها می‌توانند از مشاوره افراد تاثیرگذار اکوسیستم بهره‌مند شوند. اینوتکس ۲۰۲۴ مانند سال‌های گذشته برای هم‌رسانی سرمایه‌گذاران یک کافه سرمایه دارد؛ استیج اینوتکس و رقابت‌های منطقه‌ای و استانی از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه در بخش رویدادها هستند.

    بخش‌های مختلف نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

    بخش‌های مختلف نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴

    سجاد عباسی فشمی، دبیر این نمایشگاه گفت که ثبت‌نام سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس از اول بهمن ماه شروع شده است و کسب‌وکارهایی که تا قبل از ۳۰ بهمن غرفه بگیرند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شوند. به گفته دبیر نمایشگاه اینوتکس، شرکت‌های دانش‌بنیانی که تمایل به حضور در این نمایشگاه را داشته باشند می‌توانند با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ درصد تخفیف بگیرند.

    دبیر سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ضمن اشاره به موضوع کمبود فضا و تقاضای زیاد در سال‌های گذشته، توضیح داد که امسال فرآیند جدیدی به ثبت‌نام اینوتکس اضافه شده است و تمامی مجموعه‌هایی که می‌خواهند در این نمایشگاه حضور داشته باشند، در یک مصاحبه آنلاین شرکت می‌کنند.

    عباسی فشمی، از برنامه پژوهش‌های مسئله‌محور در اینوتکس امسال خبر داد که با هدف شناسایی دانشجویان یا پژوهشگرانی که مسئله‌ای را از صنایع برطرف کنند، برگزار می‌شود. این برنامه پژوهش‌های مسئله‌محور در ۶ استان برگزار می‌شود. دبیر سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس تاکید کرد: «در اینوتکس‌پیچ امسال شاهد نشست‌هایی با موضوعات عمومی، نشست‌های مرتبط با آینده و فناوری‌هایی که در آینده زندگی انسان تاثیر می‌گذارد و نشست‌های حکمرانی با هدف ایجاد ارتباط میان بخش خصوصی و حاکمیت هستیم.» در پایان این نشست خبری از پوستر سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد.

    منبع:


    https://triboon.news/news/35767/%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%b3%db%8c%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%aa%da%a9%d8%b3/

    ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
    [کل: 2 میانگین: 5]