پرواز تهران آنکارا؛ بازدید از مسجد حاجی بایرام و قلعه تاریخی
پرواز تهران آنکارا؛ بازدید از مسجد حاجی بایرام و قلعه تاریخی
آنکارا نسبت به دیگر شهرهای توریستی کشور ترکیه ناشناخته‌تر است؛ بااین‌حال افراد زیادی تمایل به خرید بلیط پرواز تهران آنکارا و سفر به این شهر دارند.

آنکارا نسبت به دیگر شهرهای توریستی کشور ترکیه ناشناخته‌تر است؛ بااین‌حال افراد زیادی تمایل به خرید بلیط پرواز تهران آنکارا و سفر به این شهر دارند. شهر آنکارا در طول سالیان دراز تحت تأثیر حکومت‌های بزرگی مانند امپراتوری روم باستان و حکومت عثمانی‌ها قرار داشته است. هنوز هم در این شهر ردپایی از تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف دیده می‌شود.

شما می‌توانید در شهر آنکارا مساجد قدیمی و قلعه‌های سنگی را در کنار مرکز خریدهای لوکس و آسمان‌خراش‌های مدرن ببینید. ما در ادامه این مطلب بیش‌تر درباره دیدنی‌های تاریخی شهر آنکارا با شما صحبت خواهیم کرد. اگر در این باره کنجکاو هستید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

با مشهورترین جاذبه‌های تاریخی آنکارا بیش‌تر آشنا شوید.

در شهر آنکارا جاذبه‌های گردشگری تاریخی و موزه‌های زیادی وجود دارد به‌طوری‌که بعید می‌دانیم در یک سفر کوتاه امکان بازدید از همه آن‌ها وجود داشته باشد. بااین‌حال اگر علاقمند به بناهای تاریخی هستید و از تماشای آن‌ها لذت می‌برید؛ ما به شما بازدید از مکان‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

قلعه آنکارا

در اغلب تصاویری که از آنکارا در اینترنت وجود دارد، این قلعه هم دیده می‌شود. قلعه آنکارا یک قلعه سنگی بسیار قدیمی است که قدمت آن به دوران حکومت رومیان باستان برمی‌گردد. این قلعه سنگی در بالای یکی از بلندترین تپه‌های شهر آنکارا ساخته شده است. بخش زیادی از این قلعه قدیمی در طی سال‌ها به دلایل مختلفی از بین رفته اما هنوز هم برخی از برج‌ها و دیوارهای قلعه سالم و پابرجا هستند. قلعه آنکارا در دوره‌های مختلف کاربردهای متفاوتی داشته است. برای مثال گاهی از آن به‌عنوان محلی برای نگهداری تجهیزات نظامی استفاده می‌کردند و گاهی هم بر فراز آن نگهبانی می‌دادند تا از حمله دشمن مطلع شوند.

قلعه آنکارا

این قلعه تاریخی دو درب ورودی دارد. گردشگران می‌توانند از طریق این ورودی‌ها وارد قلعه شوند و از آن بازدید کنند. در کنار ورودی‌ها هم تعدادی غرفه فروش سوغاتی وجود دارد تا گردشگران بتوانند از آن‌ها صنایع‌دستی و سوغاتی‌های شهر آنکارا را تهیه کنند. نکته جالب دیگر درباره قلعه آنکارا وجود خانه‌های قدیمی در داخل محوطه قلعه است. این خانه‌های قدیمی بارها بازسازی شده‌اند اما هنوز هم از آن‌ها به‌عنوان محل سکونت استفاده می‌شود. خانه‌هایی که با خشت و آجر ساخته شده‌اند و به دلیل ظاهرشان توجه اغلب گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

مسجد حاجی بایرام

بسیاری از مردم ترکیه مسلمان هستند به همین دلیل وجود مساجد تاریخی مختلف در این شهر دور از انتظار نیست. مسجد حاجی بایرام یک مسجد قدیمی متعلق به دوره عثمانی است. از سینان (معمار برجسته دوره عثمانی) به‌عنوان سازنده این مسجد یاد می‌شود. اگرچه مسجد حاجی بایرام در طول قرن‌ها بارها بازسازی شده و تغییراتی در آن به وجود آمده است؛ بااین‌حال هنوز هم آثار معماری قرن هفدهم و هجدهم در بنای مسجد دیده می‌شود.

این مسجد زیبا جزو مهم‌ترین مساجد تاریخی کشور ترکیه به‌حساب می‌آید به همین دلیل گردشگران زیادی در طول سفرشان زمانی را برای بازدید از مسجد حاجی بایرام اختصاص می‌دهند. پنجره‌های رنگارنگ، سقف‌های چوبی، کاشی‌کاری‌های خیره کننده و نقوش زیبایی که برای تزئین بخش‌های مختلف این مسجد استفاده شده‌اند در نوع خود بی‌نظیر هستند. شما می‌توانید هر روز از ساعت ۹ صبح تا شش عصر از مسجد حاجی بایرام بازدید کنید. همچنین بازدید از مسجد رایگان است.

بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر آنکارا چه وقتی است؟

در اغلب ماه‌های سال گردشگران زیادی در شهر آنکارا حضور دارند. بااین‌حال اغلب آن‌ها به دلیل شرایط آب‌وهوایی این شهر ترجیح می‌دهند که اوایل اردیبهشت تا اوایل تیر یا اواخر مرداد تا اوایل مهرماه را برای سفر به آنکارا انتخاب کنند. در این روزها تعداد گردشگران آنکارا بیش‌تر از هر زمان دیگری است بنابراین تعداد زیادی گردشگر در مکان‌های دیدنی این شهر حضور دارند. اگر می‌خواهید با آرامش خیال بیش‌تری از مکان‌های تاریخی آنکارا بازدید کنید؛ ما به شما توصیه می‌کنیم که بلیط پرواز تهران آنکارا را برای این ماه‌ها نخرید.

بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر آنکارا چه وقتی است؟

همچنین بسیاری از گردشگران ساعات پایانی روز را برای بازدید از مکان‌های تاریخی انتخاب می‌کنند بنابراین عصرها شلوغ‌تر از هر زمان دیگری است. شما می‌توانید در ساعات اولیه صبح برای بازدید از مکان‌های تاریخی مانند مسجد حاجی بایرام یا قلعه آنکارا برنامه‌ریزی کنید. در این ساعت‌ها گردشگران کمتری در مکان‌های تاریخی حضور دارند بنابراین بازدید از آن‌ها راحت‌تر است.

بلیط پرواز تهران آنکارا را ارزان‌تر از همیشه بخرید!

در چند سال اخیر قیمت بلیط هواپیما به‌شدت افزایش پیدا کرده است به همین دلیل بخش زیادی از بودجه مسافران صرف خرید بلیط رفت‌وبرگشت می‌شود. این افزایش قیمت در بلیط‌های هواپیما به مقصد کشورهای خارجی بیش‌تر به چشم می‌آيد بااین‌حال هنوز هم روش‌هایی برای خرید بلیط پرواز تهران آنکارا با قیمت مناسب‌تر وجود دارد. خرید اینترنتی از سایت علی بابا یکی از این روش‌ها است. شما در این سایت می‌توانید قیمت همه بلیط‌های قابل‌خرید به مقصد شهر آنکارا را ببینید و در صورت تمایل در همان لحظه بلیط موردعلاقه خود را رزرو کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]