پر تردد ترین مسیر های داخلی هواپیما کدامند؟
پر تردد ترین مسیر های داخلی هواپیما کدامند؟
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که در میان مسیرهای پروازی کشور، کدام مسیر پرترددتر از بقیه مسیرهاست و مسافران بیشتری را در طول سال جابه‌جا می‌کند.
فهرست خبر اقتصادی پر تردد ترین مسیر های داخلی هواپیما کدامند؟

البته تصور اغلب افراد این است که بیشتر شهرهای ایران مانند شهرهای شمالی، کیش، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز، از پرترددترین مسیرهای پروازی به‌حساب می‌آیند؛ اما ممکن است استثنائاتی هم در میان باشد. بر همین اساس ما در این مطلب قصد داریم تا با بررسی شلوغ‌ترین مسیرهای پروازی مانند خرید بلیط هواپیما تهران مشهد ، به شما بگوییم که بیشترین مسافر در طول سال، در کدام مسیرها جابه‌جا می‌شوند و کدام‌یک از شهرهای ایران، گردشگر بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

سفرهای هوایی و بیشترین نقل و انتقالات

در حال حاضر بیشتر شهرهای ایران فرودگاه دارند و البته بیشتر این فرودگاه‌ها، بین‌المللی هستند؛ یعنی از این فرودگاه‌ها به سایر کشورهای دنیا و از دیگر کشورها به سمت این فرودگاه‌های ایران، پروازهای روزانه یا هفتگی انجام می‌شود. در میان مسیرهای داخلی هم شهرهایی هستند که با تنوع بسیار زیاد پروازها و ساعت‌های مختلف پروازی روبه‌رو هستند؛ مسیرهای پرترددی که همیشه مسافر دارند و شما هیچ‌گاه در این مسیرها، برای داشتن پرواز مناسب در ساعت دلخواهتان معطل نمی‌شوید یا پروازی را از دست نمی‌دهید. در ادامه مسیرهایی را به شما معرفی می‌کنیم که در آخرین تحقیقات انجام‌ شده، بیشترین پرواز از آن‌ها یا به سمت آن‌ها انجام شده است.

خطوط هوایی تهران مشهد و بالعکس

خطوط هوایی تهران مشهد و بالعکس

شهر مشهد در شمال شرق ایران قرار گرفته و جالب است بدانید که بلیط هواپیما تهران مشهد، یکی از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین بلیط‌ها به‌حساب می‌آید. مشهد یکی از قطب‌های گردشگری کشور ما ایران است و به دلیل جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تفریحی و به‌ویژه حرم رضوی، سالانه بیش از ۲۷ میلیون مسافر را در خود جای می‌دهد. این شهر یکی از کلان‌شهرهای ایران است که علاوه بر زیارت، می‌توانید تفریحات و سرگرمی‌های متنوع و بی‌نظیری را در آن تجربه کنید. مراکز خرید، مراکز تفریحی، بناهای تاریخی، روستاها و ییلاقات اطراف و آب و هوای بی‌نظیر شهر مشهد که در فصل‌های بهار و تابستان بسیار مطبوع است، همگی در کنار هم، گردشگران زیادی را به این شهر روانه می‌کنند.

بر همین اساس بد نیست بدانید که فاصله تهران تا مشهد و شهرهای مرکزی ایران زیاد است و بیشتر مسافران، سفرهای هوایی را ترجیح می‌دهند تا به‌راحتی از طریق «فرودگاه مهرآباد» یا «فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد» به تهران یا مشهد سفر کنند. به همین دلیل یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین خطوط هوایی، خطوط هوایی این مسیر است. بلیط هواپیما مشهد تهران هم یکی از متنوع‌ترین بلیط‌های هوایی موجود کشور به شمار می‌آید. فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در جنوب شرق این شهر قرار دارد و از آن، پروازهای متعدد و مختلف روزانه‌ای از تهران به مشهد و از مشهد به تهران انجام می‌شود. همچنین فاصله هوایی شهر تهران تا مشهد ۷۴۰ کیلومتر است که این مسیر با هواپیما تقریباً در یک ساعت و ۱۵ دقیقه تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه طی می‌شود.

خطوط هوایی تهران بندرعباس و بالعکس

خطوط هوایی تهران بندرعباس و بالعکس

دومین خط هوایی پرتردد در میان مسیرهای هوایی کشور، مسیر بندرعباس به تهران و بالعکس است. شهر بندرعباس که بزرگ‌ترین بندر کشور و مرکز استان هرمزگان است، نقش بسیار مهمی در شرایط اقتصادی ایران دارد. بندرعباس شهری در جنوب ایران است که آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد که در فصل زمستان، هوای آن به دو درجه بالای صفر می‌رسد. به عبارتی بندرعباس هیچ‌گاه سرما و زمستان صفر درجه و زیر صفر درجه را به خود نمی‌بیند. سواحل بسیار زیبا، تفریحات متنوع آبی، بناهای تاریخی و قدیمی، بازارچه‌ها و بازارها و مراکز خرید متنوع بندرعباس، از جمله جاذبه‌هایی هستند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

بهترین زمان برای سفر به بندرعباس نیمه آبان تا ابتدای فروردین ماه است که آب‌وهوا در این منطقه بسیار مطبوع و دلنشین است. فاصله تهران تا بندرعباس زیاد است، به همین دلیل بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تا با هواپیما خود را به این شهر برسانند. فرودگاه بین‌المللی بندرعباس هم که در سال ۱۳۴۹ خورشیدی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد، تا مرکز شهر فقط ۶ کیلومتر فاصله دارد. فرودگاه بین‌المللی بندرعباس یکی از شلوغ‌ترین و پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور است که روزانه به‌طور متوسط ۱۰ پرواز داخلی و خارجی به مقاصد مختلف ایران و جهان را پوشش می‌دهد. فاصله هوایی میان تهران تا بندرعباس ۱۰۵۰ کیلومتر است که این مسافت با هواپیما در مدت زمان یک ساعت و ۵۰ دقیقه طی می‌شود.

خطوط هوایی تهران به شیراز و بالعکس

سومین مسیر پرتردد در میان شهرهای ایران، مسیر پروازی تهران شیراز است که این فاصله هوایی، در زمان یک ساعت و ۱۵ دقیقه طی می‌شود. شیراز از مقاصد تفریحی و گردشگری ایران به‌حساب می‌آید که تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و همیشه مملو از مسافر است. این شهر در دامنه کوه زاگرس و در قسمت جنوب غرب ایران واقع شده و به باغ‌های سرسبز، آب‌وهوای دلچسب و مردمان خوش‌قلب معروف است. باغ‌ها، بناها، موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوع، همگی در کنار هم شیراز را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری در جنوب ایران تبدیل کرده‌ است.

سالانه مسافران بسیار زیادی برای بازدید از مجموعه «تخت‌جمشید» و «پاسارگاد» عازم شیراز می‌شوند و کمی در کنار آرامگاه حافظ و سعدی خلوت می‌کنند. بهترین فصل و زمان برای سفر به شهر شیراز، فصل بهار، به‌ویژه فروردین ماه است. زمانی که شکوفه‌های بهار نارنج تازه به بار نشسته‌اند و عطر شب‌بوها و اطلسی‌ها شما را از خود بی‌خود می‌کند. شهر شیراز همه‌ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی است و بد نیست بدانید که «فرودگاه شهید دستغیب شیراز»، دومین فرودگاه بسیار مجهز ایران بعد از فرودگاه امام خمینی است. درواقع این فرودگاه یکی از فرودگاه‌های معروف و مجهز کشور ما به حساب می‌آید.

تردد در مسیرهای پرتردد هوایی

توصیه ما این است که برای مسافرت در مسیرهای شلوغ و پرتردد، حتماً از آژانس‌های هواپیمایی و مجموعه‌های گردشگری معتبر مانند «اسنپ تریپ» کمک بگیرید و رزرو بلیط هواپیما ارزان ، هتل و حتی تور خود را به آن‌ها بسپارید. تنوع ساعت‌های پروازی در این مسیرها زیاد است، اما شما بدون شک با کمترین زحمت، پرواز دلخواه خود را انجام خواهید داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]