وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۱۰ بهمن / افزایش قیمت هایما، شاهین، آریسان، تارا و پژو ۲۰۷
وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۱۰ بهمن / افزایش قیمت هایما، شاهین، آریسان، تارا و پژو ۲۰۷

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روزرسانی شد. در ادامه قیمت خودرو سه شنبه ۱۰ بهمن را بخوانید.

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین، افزایش قیمت دلار بازار خودرو را این روزها پرتلاطم کرده است. قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا حاکی از افزایش ۲۰ الی ۴۰ میلیونی برخی از خودروها طی ۲ روز گذشته است. در ادامه پیش بینی قیمت خودرو و جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش ایرانی و تغییرات آن نسبت به روز گذشته (۸ دی) را بخوانید.
قیمت روز محصولات ایران خودرو
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۵۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۱۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۷۳۵ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۱۰میلیون ارزان شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۶۶۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
 قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۷۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۸۵۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. این خودرو تقریبا طی چهار ماه گذشته ۱۳۹ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این ۸۷۵ میلیون تومان است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. این مدل طی چهار ماه گذشته ۵۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت تارا اتوماتیک مدل V۲ سال ۱۴۰۱، ۹۰۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر مدل V۲ سال ۱۴۰۲ هم ۹۲۰ تومان قیمت خورده است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون گران شده است.این دو خودرو طی دو روز گذشته ۴۰ میلیون گران شدند. قیمت تارا اتوماتیک V۴ LX نیز به یک میلیاردو و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون بالا رفته است.
قیمت تارا دنده ای V۱ سال ۱۴۰۲ هم به ۸۱۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است و طی سه ماه گذشته ۹۴ میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۹۶۵ میلیون تومان رسیده است که به معنای ثبات طی روز گذشته است. این خودرو نسبت به خرداد ۴۰میلیون تومان ریزش داشته است.
قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۷۲۵میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است و طی شش ماه گذشته ۱۳۰میلیون ارزان شده است.
قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۶۲۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ثابت مانده است. رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۶۵۵ میلیون تومان که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۵۷۰ میلیونی شده است که طی روز گذشته تغییر نکرده است.
قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱ حوالی ۶۲۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم  ۶۲۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ مالتی مدیا نیز ۶۸۵ میلیون تومان است شده است که ثابت مانده است.
قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۶۰ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۱۵ میلیون تومان شده است و نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است این مدل گرانترین پژو پارس است.
قیمت هایما ۸S مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیاردو ۹۰۰میلیون تومان شده است که طی یک روز ۳۰ میلیون گران شده است. قیمت هایما S۵ ۶ سرعته اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ به یک میلیاردو۴۲۰میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت وانت آریسان ۲ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۴۹۰میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت روز محصولات سایپا
قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم حوالی ۲۸۵ میلیون تومان به روزرسانی شد که طی روز گذشته تغییر نکرده است.
قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون بالا رفته است و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شد.
قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۱ نیز به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته ۵ میلیون تغییر کرده است.
قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۴۰۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۹۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۸۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون افزایش یافته است.
قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۹۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده است که طی روز گذشته تغییر نکرده است.
قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۸۵ میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۴۰۰ میلیون است که بدون تغییر باقی مانده است.
قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است.
قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ امروز به ۸۴۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۶۷۵ میلیون تومان رسیده است که ۵ میلیون بالا رفته است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۶۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.
قیمت شاهین GL دنده ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۶۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال
بهمن‌ماه با افزایش نرخ ارز آغاز شد و کارشناسان معتقدند بازار خودرو در این شرایط آماده افزایش قیمت است. البته هنوز افزایش نرخ ارز اثر قابل توجهی بر بازار خودرو نداشته و قیمت خودرو در این هفته عموما ثابت بوده یا افزایش یک تا ۲ درصدی را تجربه کرده است. از سوی دیگر خودروسازان معمولا در اواخر سال، تعداد زیادی از خودروهای آماده خود را به مشتریان تحویل می‌دهند. کارشناسان معتقدند احتمال عدم افزایش قیمت خودرو در این هفته احتمالا به همین دلیل بوده است.
 رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره پیش بینی قیمت خودرو تا پایان سال اظهار کرد: با توجه به کمتر شدن عرضه خودرو به بازار به دلیل ذکرشده، قیمت انواع خودرو در بازار نسبت به اواخر اسفند سال گذشته، بین ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: باید قبول کرد که هنوز نمی‌توانیم نیاز بازار خودرو را تامین کنیم؛ اگر نیاز بازار خودرو تامین شود شاهد این افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.
وی در پاسخ به این سوال که مشخص شدن نوبت‌دهی متقاضیان خودرو در طرح یکپارچه، چه تاثیری بر بازار خودرو داشته است، گفت: فعلا عرضه این خودروهای ثبت‌نامی در بازار آغاز نشده تا تاثیری در بازار داشته باشد؛ اما در صورتی که بنا به اعلام وزارت صمت، از هفته آینده عرضه برخی از خودروها آغاز شود، قطعا می‌توان امیدوار بود این عرضه‌ها روی قیمت خودرو در بازار تاثیر داشته باشد و قیمت‌ها را کاهش دهد. 
برای مشاهده اخبار روز خودرو و آخرین قیمت خودرو در بازار کلیک کنید. گفتنی است قیمت خودروهای داخلی بر اساس اطلاعات سایت باما به‌روزرسانی شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]