سد مراش زنجان تا ۶ ماه اول سال آینده آبگیری می‌شود
سد مراش زنجان تا ۶ ماه اول سال آینده آبگیری می‌شود

استاندار زنجان گقت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تاج سد مراش زنجان ۶ ماهه اول سال آینده آبگیری خواهد شد و تحقق این مهم آثار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن افشارچی شامگاه چهارشنبه در دیدار با تشکل های مردمی ماهنشان افزود: بودجه سدها از سوی وزارت نیرو تخصیص می یابد و در این راستا استان نیز پیگیری های لازم را انجام می دهد.سد مراش زنجان تا ۶ ماه اول سال آینده آبگیری می شود
وی با بیان اینکه با استفاده از ماده ۵۶ سد مراش و بلوبین فعال شده اند اضافه کرد: استان برای حل مشکلات ماهنشان در جلسه آتی شورای اداری موارد را مطرح خواهد کرد و هر سه ماه یکبار نیز پیگیری های مربوطه را نیز انجام خواهد داد.
سد مراش با ظرفیت مخزن ۴۱ میلیون متر مکعب در شهرستان دندی استان زنجان در حال اجرا است و نیاز آب شرب شهرهای ماهنشان ، دندی و ۱۲۲ روستای مسیر را به میزان ۴ میلیون متر مکعب و نیاز آبی صنایع مستقر در منطقه را به میزان ۲٫۵ میلیون مترمکعب تامین می کند.
همچنین با احداث این سد و خط انتقال آن، نیاز زیست محیطی منطقه به میزان ۵٫۵ میلیون متر مکعب و حق آبه کشاورزی پایاب سد نیز در حجم ۲٫۴ میلیون متر مکعب تامین خواهد شد.
این مسوول هدف از حضور در شهرستان ها را مشاهده و بررسی مشکلات حاکم عنوان کرد و گفت: ایجاد مدارس در روستاها مورد توجه قرار گیرد و علاوه موضوع راه و اعتبارات تخصیص یافته نیز به این بخش نیز بسیار مهم است.
وی در ادامه به انتخابات در پیشرو اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی پس از ۴۵ سال با وجود مشکلات و معضلات متعدد به پیشرفت خود ادامه می دهد.
افشار چی با بیان اینکه کشورمان در بعد نرم افزار و سخت افزاری به پیشرفت های خوبی رسیده است، افزود : هم اکنون به جایی رسیده ایم کشورمان نیروگاه می سازد و در بخش های مختلف نیز نیز سرآمد است.
وی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی سازوکار نرم افزاری مبنی بر ای اینکه مردم در سرنوشت خود دخالت داشته باشد فراهم شده که دستاورد بسیار مهمی محسوب می شود.
این مسوول با بیان اینکه چنین ساز و کار انتخابات در کشور را باید شکر گزار بود، گفت: انتخابات به این معنی است مردم تا چه میزان به حاکمیت متعهد بوده و پشتیبان هستند.
وی اضافه کرد: عموم مردم با شرکت در انتخابات می توانند شایسته گزینی داشته باشند و این موضوع نیز به نوع خود اهمیت بسزایی دارد.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه با مشارکت در این رخداد مهم باید نشان دهیم پشتیان نظام اسلامی هستیم، ادامه داد: طی ۲ سال گذشته در حوزه روستایی دهیاری و شهرداری ها کار زیاد شده به طوری که دولت پارسال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به این استان پرداخت کرد.
وی خاطر نشان کرد: این میزان ۲ برابر بودجه عمرانی استان زنجان بوده و تا پایان سال نیز ۶ میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]