مسافران ترکیه بخوانند / پیش بینی قیمت لیر ترکیه تا عید ۱۴۰۳
مسافران ترکیه بخوانند / پیش بینی قیمت لیر ترکیه تا عید ۱۴۰۳

لیر ترکیه شب عید پارسال دو هزار و ۷۰۰ تومان ارزش داشت و در این مدت برخلاف اغلب اسکناس‌های رایج در بازار آزاد ارز، شاهد کاهش تقریبا ۴۰ درصدی قیمت لیر ترکیه بودیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، قیمت لیر ترکیه در محدوده هزار و ۹۰۰ تومان آفتابی شده و براساس پیش‌بینی‌های خوشبینانه در روزهای آینده نهایتا تا هزار و ۹۳۰ تومان جلو می‌رود. با این حال اگر روند بازار ارز عاملی برای افزایش قیمت لیر ترکیه باشد، لیر ترکیه می‌تواند تا هزار و ۹۵۰ تومان و بعد از آن تا دو هزار و ۳۰ تومان پیشروی داشته باشد.
لیر ترکیه در طرف مقابل در محدوده هزار و ۸۷۵ تومان حمایت می‌شود، اما اگر اوضاع بروفق مراد خریداران لیر باشد، می‌توانیم به عقب‌نشینی لیر ترکیه تا هزار و ۸۴۵ و بعد از آن هزار و ۸۳۰ تومان امیدوار باشیم.
لیر ترکیه در همین یک ماه اخیر، یکبار تا هزار و ۷۹۰ تومان پایین آمده و همانطور که اشاره کردیم فعلا با قرار گرفتن در جایگاه هزار و ۹۰۵ تومان، در بالاترین ارتفاع ماهانه ایستاده است.
قیمت لیر ترکیه به عبارتی در یک سال کمی بیش از ۴۰ درصد تقلیل پیدا کرده و در این مدت یکبار شاهد عقب‌نشینی لیر ترکیه تا مرز هزار و ۷۰۰ تومان بودیم.
لیر ترکیه روز هفتم دی‌ماه امسال قرار گرفتن در محدوده هزار و ۷۰۰ تومان یعنی کف سالانه خودش را تجربه کرد و در طرف مقابل بیشترین قیمت لیر ترکیه در بازار آزاد ارز ظرف یک سال گذشته دو هزار و ۸۷۰ تومان به ثبت رسیده است.
کاهش قیمت لیر ترکیه در این مدت، اتفاقی است که برخلاف اغلب اسکناس‌های رایج بازار رخ داده و می‌تواند برای آن‌هایی که در آستانه سال نو کشور همسایه را برای سفر انتخاب می‌کنند، خبر خوبی باشد.
عملکرد لیر ترکیه در بازه‌های زمانی مختلف

بازه زمانی
میزان تغییر قیمت
بازدهی

یک هفته
۴۰۰ تومان افزایش
مثبت ۲٫۱ درصد

یک ماه
۶۵۰ تومان افزایش
مثبت ۳٫۵ درصد

شش ماه
۴۵۰ تومان افزایش
مثبت ۲٫۴ درصد

یک سال
هزار و ۱۶۵ تومان کاهش
منفی ۴۱ درصد

سه سال
هزار و ۵۰۵ تومان کاهش
منفی ۴۴ درصد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]