بایک BJ۳۰ ، آفرودر جمع جور چینی معرفی شد
بایک BJ۳۰ ، آفرودر جمع جور چینی معرفی شد

بایک BJ۳۰ به عنوان یک آفرودر جمع جور چینی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات نسل جدید شاسی بلند آفرودی BAIC BJ۳۰ آشنا خواهیم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، شرکت بایک از نسل جدید شاسی بلند BJ۳۰ پرده برداشت. این خودروساز با اعمال تغییرات ظاهری و فنی روی نسل دوم شاسی بلند آفرودی BJ۳۰ توانسته آن را به گزینه جذاب‌تری تبدیل کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با مشخصات و امکانات بایک BJ۳۰ آشنا خواهیم شد.

بخش طراحی بایک BJ۳۰

نسل جدید بایک BJ۳۰ از همان زبان طراحی نسل قبلی بهره می‌برد. در نمای جلوی این خودرو همان طرح پنج‌قسمتی به چشم می‌خورد که البته طراحان فرم جلوپنجره را به شکل کامل تغییر دادند. طول این خودرو اکنون به ۴۷۳۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۹۱۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۷۵۷ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد که نشان می‌دهد نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و فاصله محوری آن نیز از برخی شاسی بلندهای میان‌سایز نیز فراتر رفته است.

در نمای کناری این خودو فرم جمعه‌ای ساده به چشم می‌خورد که طراحان با روکش‌های پلاستیکی دهانه گلگیرها و پایین درها توانستند نمای آفرودی‌تری را به وجود آورند. ضمن اینکه طراحان طراحی جدیدی را برای بخش ستون D خودرو در نظر گرفتند که به سبک طراحی BJ۴۰ جدید شباهت دارد.

با وجود اینکه بایک BJ۳۰ در دسته شاسی بلندهای آفرودی حرفه‌ای قرار نمی‌گیرد، اما زاویه حمله آن به ۲۵ درجه، زاویه فرار آن به ۳۰ درجه و زاویه شکست آن به ۲۱ درجه می‌رسد که زوایای آفرودی مناسبی محسوب می‌شود. همچنین حداکثر فاصله خودرو از زمین نیز ۲۱۵ میلی‌متر اعلام شده است. طراحان در نمای عقب این خودرو از چراغ‌های عمودی جذابی استفاده کردند و در پایین نیز صفحه محافظ نقره‌ای رنگ به چشم می‌خورد، اما فرم کلی در صندوق بسیار ساده است.

نسل جدید بایک BJ۳۰ اکنون در کابین به نمایشگر ۱۴.۶ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه آمپر دیجتالی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز شده که نشان می‌دهد این خودرو نسبت به نسل قبلی خود به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است. دریچه‌های تهویه مرکزی زیرنمایشگر یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این خودرو محسوب می‌شود که تا سمت سرنشین کنار راننده امتداد دارد.
مشخصات فنی بایک بی جی ۳۰
بایک BJ۳۰ به یک قوای محرکه هیبریدی مجهز شده که موتور ۱.۵ لیتری توربو آن می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. البته این پشرانه بنزینی در کنار پیشرانه برقی قدرتی برابر با ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر را به همراه دارد. بایک BJ۳۰ در نسل جدید ظرف مدت ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند. بایک BJ۳۰ با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید. برای این خودرو سامانه چهارچرخ محرک برقی در نظر گرفته شده که دارای پاسخگویی فوری ۰.۱ ثانیه‌ای است. این شاسی بلند آفرودی چینی قرار است با قیمت پایه ۱۶ هزار و ۶۰۰ دلار در بازار چین عرضه شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]