قدیمی‌ترین موجود زنده تهران با سن ۹۰۰ سال!
قدیمی‌ترین موجود زنده تهران با سن ۹۰۰ سال!

چنار ۹۰۰ ساله تهران از قدیمی‌ترین موجودات زنده تهران است که در محله عودجولان قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از برنا، در قدیم مردم تهران به این اعتقاد داشتند که چنار نمادی برای برکت است و به این درختان توجه زیادی می‌کردند. چنارهایی که سن بالایی داشتند برایشان اهمیت خیلی بیشتری داشت. این موضوع تا آنجا پیش رفت که آن‌ها درختان چنار را مقدس می‌دانستند تا جایی که در بعضی مکان‌ها به این درخت‌ها، درخت مراد می‌گفتند.
در این میان درخت چنار ۹۰۰ ساله تهران یکی از این نمادهای مهم تهران در محله عودلاجان بود که در سال ۱۳۳۰ در فهرست وزارت فرهنگ و اداره باستان شناسی ثبت شد. البته امروزه قسمت‌هایی از درخت خشک شده که زیاد خوشایند نیست، ولی با این حال این درخت برای ادامه زندگی در تلاش است و هنوز نفس می‌کشد.
با توجه به اینکه درخت چنار ۹۰۰ ساله تهران در مکان پرتردد و در محدوده طرح ترافیک تهران قرار دارد، پیشنهاد ما استفاده از مترو یا اتوبوس است.
برای دیدن این درخت کافی است سوار اتوبوس‌های میدان شوش به سمت میدان بهارستان یا میدان قیام به میدان رسالت شوید و در ایستگاه چهارراه سیروس پیاده شوید که تنها حدود ۸ دقیقه از این محل فاصله دارد.
اگر هم که در ایستگاه مترو پانزده خرداد در خط یک یعنی تجریش به کهریزک پیاده شوید، ۲۳ دقیقه بعد به این درخت می‌رسید. این چنار در حیاط امام‌زاده یحیی جا خوش کرده‌است.
خلاصه اگر به محله بازار و عودلاجان سری زدید حتما از این چنار کهن‌سال و معروف این محله دیدن کنید. دیدن یک موجود زنده که با سنی چند صد ساله انرژی مثبت زیادی دارد و این را به ما یادآوری می‌کند که زندگی در جریان است.
در شهرهای دیگر هم درختان کهن‌سال وجود دارند به طور مثال شهر یزد کهن‌سال‌ترین درختان دنیا را دارد البته ردپایی هم از این درختان در قزوین و سمنان دیده می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]