۱۲۰ شتر از تالاب بین‌المللی هامون جمع‌آوری شد
۱۲۰ شتر از تالاب بین‌المللی هامون جمع‌آوری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر از دومین اقدام خروج شتر از بستر تالاب هامون در فروردین ۱۴۰۳ داد و گفت: در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی حفاظت شده، یگان حفاظت محیط زیست موفق شد یک گله ۱۲۰ نفری شتر را از تالاب «هامون سابوری»خارج کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا علیمرادی با بیان اینکه اولین کاروان شتر پنجم فروردین ما از بستر تالاب بین المللی هامون خارج شده تصریح کرد: در گشت و کنترل ایام تعطیلات نوروزی، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل موفق به خروج کاروان ۱۰۰ نفری شتر از بستر تالاب بین‌المللی هامون شدند.
وی همکاری و تلاش سازمان‌های مردم نهاد را در راستای حفاظت و صیانت از تالاب هامون بسیاری مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: ورود و چرای شتر در بستر آسیب پذیر تالاب، موجب تخریب پوشش گیاهی و از بین رفتن اندک بوته زارهای باقی‌مانده در بستر شکننده تالاب می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از طرفی وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه سیستان سبب فرسایش خاک بستر تالاب و افزایش پدیده گرد و غبار در مناطق تحت تاثیر این رویداد حدی می‌شود.
علیمرادی با اشاره به اینکه جلوگیری از چرای دام سنگین و جمع آوری شترها با جدیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌شود، بیان کرد: یگان حفاظت محیط زیست در هفته اول فروردین سال‌جاری نیز یک گله دیگر ۱۰۰ نفری شتر را از تالاب بین‌المللی هامون به خارج هدایت کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]